Reklama
aplikuj.pl

Lotus Evora GT 2020 z wyższą mocą, aerodynamiką i mniejszą wagą

Lotus Evora GT 2020 z wyższą mocą, aerodynamiką i mniejszą wagą
Lotus Evora GT 2020 z wyższą mocą, aerodynamiką i mniejszą wagą

Lotus ujawnił właśnie samochód Evora GT 2020, a więc zamiennika dla modelu Evora 400 i Evora 410. Producent postarał się i prawdopodobnie zadowoli każdego, oferując nieco więcej mocy, poprawioną aerodynamikę i dużo dodatkowej lekkości.

Czytaj też: Dzięki Pixel 3a Google zwiększyło sprzedaż smartfonów

Pomiędzy osiami, a dokładniej mówiąc za kabiną, znajduje się znany 3,5-litrowy silnik Evory V6 z turbodoładowaniem, który wytwarza moc 416 KM (sześć więcej niż Evora 410). Moment obrotowy wynosi z kolei albo 317 lb-ft w połączeniu z sześciobiegową manualną, albo 332 lb-ft z automatyczną. Pomimo takiej rozbieżności, wersja ręczna może pozwolić sobie na sprint od 0 do 95 km/h mph w 3,8 sekundy, a więc o jedną dziesiątą szybciej niż wersja z automatyczną skrzynią. Ba, manual zapewnia też dodatek w postaci mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Ponadto konstrukcyjne zmiany nadwozia zwiększyły dwukrotnie docisk Evora GT 2020 do podłoża i teraz wynosi on 63,9 kilogramów. Tylny zderzak, panele przedniego błotnika, tylne otwory na nadkola, fotele kubełkowe Sparco i progi boczne są standardowo wykonane z włókna węglowego. Całość dopinają kute 19-calowe koła owinięte oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, hamulce AP Racing chwytające lekkie dwuczęściowe tarcze, amortyzatory Bilstein ze sprężynami Eibach, a nawet możliwość zakupienia wariantu nie z dwoma, a z czterema siedzeniami.

Evora GT 2020 jest standardowo wyposażona w cztery tryby jazdy: Drive, Sport, Race i Off. Te dwa pośrodku zwiększają reakcję przepustnicy i pozwalają na większy poślizg przed interwencją systemu, co oznacza większą przyjemność z limitu dla kierowcy bez ryzyka popychania rzeczy zbyt daleko. Cena? Zaczyna się od 96950$, a zamówienia już ruszyły.

Kiedy Apple zaprezentuje swój modem 5G?

Źródło: Digital Trends