WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Łotwa blokuje rosyjską propagandę i zachęca do tego inne kraje

To jest moment, w którym należy wstać i zacząć klaskać. Łotwa postanowiła położyć kres rosyjskiej propagandzie telewizji Russia Today. Zachęca też inne kraje i chce przekazywać im zebrane informacje na temat działań Kremla.

Russia Today idzie w odstawkę

Telewizja Russia Today, od pewnego czasu funkcjonująca jako RT, nadaje w różnych językach na całym świecie. Jest wspierana przez rosyjski rząd i praktycznie mówimy tutaj o proklemlowskiej tubie propagandowej.

Łotwa była jednym z beneficjentów ataków telewizji i kraj postanowił zablokować sygnał kanałów takich jak RT HD, RT Arabic, RT Documentary, czy RT Spanish. Podjęte działania były oparte na długich analizach wpływu mediów na sytuację w kraju.

Teraz Łotwa zachęca też inne kraje do podjęcia takich samych działań. Szczególnie kraje należące do Unii Europejskiej. Łotwa deklaruje, że chętnie przekaże lokalnym regulatorom rynku zebrane przez siebie informacje na temat działań telewizji RT.

Wpływy Rosji w Polsce są bardzo silne

W Polsce dopiero od niedawna rządzący otwarcie mówią o wpływie rosyjskiej propagandzie w Polsce. Jeśli myślicie, że protesty przeciwko sieciom 5G wzięły się z nieba, to grubo się mylicie.

To właśnie Russia Today lansowała wiele miesięcy temu hasła o eksperymencie na ludzkości. Głównie w anglojęzycznej telewizji w Stanach Zjednoczonych, ale tego typu informacje za pomocą Internetu bardzo mocno rozchodzą się po świecie. Obejrzyjcie kawałek poniższego programu. Wiele haseł może brzmieć dziwnie znajomo.

W Polsce sporą popularnością cieszy się choćby portal SputnikNews. W ostatnim czasie serwis notował nawet 1,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie (wg Similarweb).

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News