Wiele osób uważa recepty za świetny sposób na legalne zdobycie opioidów. Najnowsze badanie pokazuje korelację pomiędzy przedawkowaniem opioidów na receptę a marketingiem przemysłu farmaceutycznego.

Badanie pokazuje, że zwiększone wydatki na marketing produktów opioidowych wśród lekarzy wiąże się z większym ich przepisywaniem pacjentów. Także powoduje to większą ilość zgonów spowodowanych przedawkowaniem. Naukowcy wyliczyli, że 39,7 miliona dolarów zostało przekazane prawie 68 tysiącom lekarzy w celach marketingowych. Miejsca, w których nakłady na marketing były największe, odnotowały zrost liczby przepisywanych opioidów i większą liczbę przedawkowań. Była to liczba osób o 18% większa niż normalnie.

Wyniki sugerują, że wpływ firm farmaceutycznych na nasze zdrowie jest większy niż nam się wydaje. Normalną rzeczą jest marketing, ale lekarze muszą mieć w tym wszystkim własny rozum. Inaczej narażają oni życie pacjentów.

Czytaj też: Lekarze uratowali pacjenta podając mu 15 puszek piwa

Źródło: Medicalxpress

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!