Jedno z ostatnich badań, a dokładniej mówiąc badanie PEW, wykazało, że 62 procent dorosłych Amerykanów uważa, że firmy społecznościowe mają „zbyt dużą kontrolę” nad wiadomościami, a 55 procent uważa, że te stworzyły „gorszą mieszankę” wiadomości poprzez algorytmy kanałów i inne możliwości redakcyjne.
Czytaj też: Popularne programy telewizyjne zakłamują obraz bezdomności
W samym badaniu wzięło udział 5107 osób w ramach American Trends Panel, a całe 88% z nich stwierdziło, że wszelkie media społecznościowe preferowały podrzucanie użytkownikom serwisy informacyjne z „artykułami przykuwającymi uwagę”. Około 84 procent stwierdziło, że firmy lubią witryny, które mają wielu obserwatorów, a 79 procent uważa, że firmy faworyzują wiadomości ze szczególnym nastawieniem politycznym.
Pojawiły się również obawy co do stronniczości, o którą martwiło się 53 procent badanych, twierdząc, że jednostronne wiadomości stanowiły „bardzo duży problem”. To o całe dwa procent więcej od strachu przed niedokładnymi, lub fałszywymi wiadomościami. Badanie wykazało również bezpośrednie powiązanie podejścia z skłonnościami politycznymi, gdzie republikanie w większości twierdzili, że media mają nadmierną kontrolę nad wiadomościami.
Te obawy i problemy nawet nie wpływają negatywnie na zaangażowanie ludzi w śledzeniu wiadomości na Facebooku, YouTube i Twitterze. Tak naprawdę ten odsetek, który „często korzysta z mediów społecznościowych” wzrósł od 2016 roku o całe 10% (z 18 do 28%).
Czytaj też: Technologia XModal-ID identyfikuje ludzi przez ściany sygnałem Wi-Fi
Źródło: Engadget