Mod do Dying Light 2 przywraca fizykę z pierwszej gry

dying light 2

Popularne gry mogą liczyć na błyskawiczne powstawanie modyfikacji, które rozwijają je w znacznej części. Dying Light 2 otrzymał za to mod cofający grę do 2015 roku.

Dying Light 2 1.04

Techland po premierze Dying Light 2 wziął się do naprawiania tego, co zespołowi nie udało się wykryć przed premierą gry. Pierwsza, mała aktualizacja jest już dostępna na komputerach PC. Czego się spodziewać po zainstalowaniu patcha 1.04? Nowa wersja gry dostępna na Steam i Epic Games Store zajmuje się takimi problemami:

  • naprawa przeróżnych błędów doprowadzających do wyłączania się gry
  • poprawa trybu kooperacji
  • ulepszenie działania technologii DLSS
  • naprawa błędu, który uniemożliwiał graczom sprzedawanie przedmiotów u handlarzy
  • pozbycie się artefaktów graficznych, które występowały na kartach AMD
  • dodano opcję zmiany działania klasycznych przycisków myszki (wkrótce pojawi się też opcja wykorzystania dodatkowych klawiszy)

Czytaj też: Sprzedaż gier Take-Two. Rockstar dominuje po raz kolejny

Deweloperzy wiedzą, że to nie wszystkie rzeczy, które mogą doskwierać graczom i już teraz zapowiadają więcej zmian, które dotyczyć będą graczy PC, PlayStation oraz Xbox.

Lepsza fizyka w Dying Light 2

Gracze w międzyczasie sami zaczęli już zmieniać grę. W przypadku drugiej odsłony Dying Light, Techland postanowił zastąpić system fizyki, który odpowiadał za realistyczne przewracanie się zombie, systemem opartym o animacje. Zapewne odciążyło to pamięć obliczeniową, ale też sprawiło, iż nie wszystkie nasze uderzenia w zombie dają spodziewany efekt.

Czytaj też: Ubisoft oddaje Riders Republic w ręce graczy za darmo na cztery dni

Jak się okazuje, system fizyki znany z Dying Light dalej jest dostępny w kodzie Dying Light 2. Jeden z graczy zdołał dobrać się do plików gry na tyle, aby wprowadzić swoje zmiany i udało mu się przywrócić stary system.

Uderzenia w poszczególne części ciała zombie dają teraz spodziewany efekt, a ragdoll (naprawdę) martwych zombie zwiększony został do szesnastu ciał widocznych w pobliżu gracza. Twórca moda (do pobrania tutaj) zwraca jednak uwagę na to, że mod ma jeszcze problem z działaniem, gdy skoczymy na głowę przeciwnika. Gracze za to informują o tym, że potrzebne są modyfikacje do systemu wykopywania przeciwników w przepaść. Mechanika ta aktualnie nie działa. Twórca pracuje już nad usprawnieniami.