Reklama

Mod Fallout London zaintrygował Bethesdę

fallout london

Fallout London to jeden z ogromnych modów do Fallout 4, które są tak rozbudowane, że nawet Bethesda interesuje się deweloperami. Twórcy gry zadali zatem kilka pytań autorom modyfikacji.

Czym jest Fallout London?

Kiedy kilka lat temu zespół Fallout: London ujawnił swój projekt, spotkał się on z natychmiastowym zainteresowaniem społeczności moderskiej. Choć zdarzają się mody przedstawiające świat Fallouta w nowych miejscach, to ogromne przedsięwzięcie zabiera serię tradycyjnie osadzoną w satyrze na USA do bogatego kulturalnego świata Wielkiej Brytanii, przenosząc akcję do Londynu.

Czytaj też: Dead Space Remake z dodatkowymi misjami!

W tak ambitnym projekcie trzeba przemyśleć wiele spraw, ale utalentowani moderzy z zespołu FOLON ciężko pracują nad ukończeniem moda, który pozwoli graczowi odwiedzić londyńską wersję pustkowia. Ekipa podtrzymuje ekscytację w środowisku moderskim, udostępniając indywidualne stroje, uzbrojenie i inne elementy w miarę ich powstawania. Niedawno cała udostępniona już zawartość została zebrana w jeden „Fallout London Standalone Releaser” (Nexus), który chętni gracze mogą pobrać właśnie teraz.

Pytania Bethesdy do twórców Fallout London

Deweloperzy gry sami przepytali autorów modyfikacji, dowiadując się więcej o projekcie. Seria Fallout jest głęboko osadzona w realiach USA lat 50. oraz ich futurystycznych ideałach, satyrycznie nałożonych na krajobraz postapokaliptyczny. Bethesdę zainteresowało zatem -”w jaki sposób pozostajecie wierni tej wizji, jednocześnie rozszerzając serię Fallout na miasto poza Ameryką?”

Choć gry z serii Fallout rozgrywają się w Stanach Zjednoczonych i komentują tamtejsze zwyczaje, takie motywy jak nieskończony cykl wojny, ludzka chęć przetrwania i nasze ciągłe próby odtworzenia czy ulepszenia cywilizacji są wspólne dla wszystkich krajów. Fallout Londyn korzysta z formuły Fallouta 3 i Fallouta 4, a więc przedstawia duże miasto oraz związaną z nim historię i kulturę, zarówno rzeczywistą, jak i fikcyjną. Od wiktoriańskich statków więziennych przez „Śmierć Artura” Thomasa Malory’ego i szekspirowskie sztuki, aż po obrady parlamentu, gracze zaangażują się i poznają realia naszego moda w sposób unikatowy dla Londynu, a jednocześnie zgodny z formułą Fallouta.

Czytaj też: Sackboy: A Big Adventure na PC. Sony oddaje kolejną grę

Moderom układa się także współpraca z innymi społecznościami skupionymi wokół przerabiania gry. „Istnieje szereg innych, także ambitnych projektów moderskich, rozszerzających świat Fallouta 4 na nowe miasta. Czy czujecie jakąś przyjazną konkurencję? A może inspirujecie się wysiłkami innych zespołów?”

Zdecydowanie inspirują nas inne zespoły, a czasem widzimy, że musimy zwiększyć wysiłki, aby wyrównać poziom z innymi. Niektóre projekty są niesamowite i bardzo się cieszymy z przyjaznej konkurencji, która pozytywnie wpływa na naszego moda. Pozostajemy w bliskim kontakcie z innymi zespołami, a czasami nawet nawiązujemy współpracę – przykładowo pracowaliśmy bezpośrednio z twórcami projektu Vault 13: przekazaliśmy im materiały 3D, a w zamian uzyskaliśmy pomoc dotyczącą skryptów i projektów poziomów. Współpraca z innymi ekipami to świetna sprawa. Mamy nadzieję, że my też inspirujemy innych moderów.