WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Nękanie w grach wideo dotknęło 74% graczy – mnóstwo nowych statystyk o graczach

Nękanie w grach wideo okazuje się być bardzo dużym zjawiskiem. Jak wyglądają najnowsze dane?

O ile temat przemocy w grach wideo jeszcze czasem powróci do „tradycyjnych” mediów, to najnowsze badania już kompletnie obalają agresywność „wywoływaną” grami. Autor ostatniego takiego badania stwierdził nawet, że jest mnóstwo innych tematów, którymi powinniśmy się zająć, aby mieć o nich większe pojęcie. No i tak też właśnie zrobiono.

Czytaj też: Symulator seksu jedną z najlepiej sprzedających się gier na Steam

Pojawiły się wyniki badań, które miały sprawdzić w jakim stopniu gracze doświadczyli różnych nieprzyjemności w grach wideo. I tak:

  • 74 procent graczy doświadczyło nękania podczas gry online
  • 65 procent doświadczyło groźb fizycznych czy stalkingu
  • 29 procent potwierdziło, że ich dane zostały upublicznione po tym jak źle zagrali mecz online
  • 1/3 graczy LGBTQ uważa, że byli nękani przez swoją orientację seksualną
  • 1/3 Afroamerykanów potwierdza nękanie przez swój kolor skóry
  • 1/4 Latynosów oraz Azjatów-Amerykanów stwierdza nękania przez swoje pochodzenie
  • 40 procent kobiet doznało nękania po tym jak gracze na czacie głosowym dowiedzieli się, że grają z kobietą

Wymieniono również najmniej przyjazne graczom gry:

  • Dota 2
  • Counter-Strike: Global Offensive
  • Overwatch
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • League of Legends

Najbardziej przyjazne graczom gry to:

  • World of Warcraft
  • Minecraft
  • NBA 2K

Czytaj też: Dwa lata Fortnite – nadchodzą prezenty, torty oraz… karabin snajperski

Źródło: kotaku.com