Stało się, Netflix oficjalnie zapowiedział nowy, tańszy plan z reklamami. Platforma udostępniła przy okazji szczegóły jego działania, ceny i kraje, w których będzie on udostępniony jako pierwszy.
Od dawna mówiło się o nowym planie subskrypcyjnym Netfliksa i oto jest. Na razie trafi on do 12 krajów: Australii, Brazylii, Kanady, Francji, Niemiec, Włoch, Japonii, Korei, Meksyku, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA. Nie wiadomo jeszcze, kiedy zostanie on udostępniony w kolejnych krajach, w tym w Polsce, więc musimy uzbroić się w cierpliwość. W USA plan kosztować będzie 6,99$, czyli ok. 35 zł, czyli o 3 dolary mniej, niż za najtańszą opcję. W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii ruszy on 3 listopada, natomiast w Kanadzie – 1 listopada.
Jeśli chodzi o działanie, treści dostępne będą w jakości 720p/HD i na każdą godzinę oglądania przypadać będzie od 4 do 5 minut reklam. Na początku będą wyświetlane przed i w trakcie seansu, a pojedyncza reklama ma trwać od 15 do 30 sekund. Tak jak wcześniej mówiono, niektóre treści nie będą dostępne, co wynika z ograniczeń licencyjnych. Nie będzie też można pobierać treści. W pozostałych planach nic się nie zmieni.