Reklama
aplikuj.pl

Nintendo chciało zmienić logo, bo firma kojarzyła się z dziećmi

Nintendo giełda, akcje Nintendo, wzrost wyceny Nintendo, cena akcji Nintendo

Aż się nie chce w to wierzyć! Kultowe logo Nintendo mogło zmienić się już dawno temu.

Logo Nintendo jest kojarzone nawet przez osoby, które na co dzień nie zagrywają sie godzinami w wirtualnych światach. Dziwne by zatem było, gdyby okazało się, że firma będzie chciała zrezygnować ze swojego prostego logotypu. Szanse na to były jednak bardzo duże!

Informację o dawnych planach Nintendo podał Reggie Fils-Aime, który w podcaście Present Value wspomniał początki jego „rządów” w Nintendo. Ku jego zdziwieniu – firma pracowała nad zmianą loga. Nintendo chciało zerwać z wizerunkiem firmy produkującej konsole i gry dla dzieci. Pomóc w „nowym starcie” miało logo w stylu graffiti (uf, dzięki Reggie) lub inna, „doroślejsza” wersja aktualnego logotypu.

Reggie uznał, że takie rozwiązanie nie wchodzi w grę i kazał przerwać prace. Firma mogła się zmienić, ale wystarczyło wykorzystać do tego marki, które się już miało i powoli wprowadzać zmiany, które ostatecznie spowodują, że marka naturalnie wydorośleje. Celem na pewno nie mogło być porzucenie gier dla całej rodziny i pójście w całości w PEGI 18.

Dziś Nintendo co prawda dalej dla wielu osób jest firmą tworzącą konsole i gry dla dzieci, ale portfolio firmy znacznie się rozbudowało. Nintendo Switch to już etap rozwoju, na którym doskonale sprzedają się takie gry jak DOOM czy Wolfenstein. A logo? Pozostało z nami do dziś.