Reklama
aplikuj.pl

Dlaczego powinniście lubić nowe BMW serii 4?

Minęło już kilka tygodni po debiucie nowego BMW serii 4, ale kontrowersje, jakie wywołały wykorzystywane przez niego „wielkie nery” w postaci maskownicy chłodnicy są wysokie. Tak bardzo, że sama marka postanowiła odpowiedzieć na krytykę.

Poniższy 10-minutowy klip, będący częścią serii BMW Today, jest w rzeczywistości wywiadem z Christopherem Weilem, szefem działu projektowania nadwozia BMW. Odegrał więc ogromną rolę pod kątem wyglądu tego samochodu sportowego i teraz próbuje nas przekonać, dlaczego w tym coupe BMW 4 powinniśmy się zakochać.

Czytaj też: Poznaliśmy moc Acura TLX Type S 2021

Jak stwierdził:

My w BMW mamy wielkie dziedzictwo. Ponad 100 lat projektowania i wiele samochodów z wyprostowanymi nerkami, wzięliśmy ten temat i dokonaliśmy nowej interpretacji. Ale zrobiliśmy to celowo – uważamy, że to właściwa nerka do tego rodzaju samochodów.

Skąd więc pomysł na tak „wielkie nery”? To proste – BMW chciało jeszcze mocniej podkreślić to, z czego najbardziej znamy tę markę. Wszystko po to, aby seria 4 wyróżniała się na tle pozostałych modeli, bo w rzeczywistości nawet kształt i wewnętrzna grafika reflektorów dodatkowo razem podkreślają masywny kształt podwójnej nerki.

Czytaj też: Rywal Modelu 3 Tesli, Xpeng P7 zapodał niezłą grę świateł

Nie można przy tym zaprzeczyć, że tył serii 4 wygląda fantastycznie (via Motor1). Weil mówi, że jego zespół projektowy chciał, aby ten znacznie odróżniał się od tyłu serii 3 i co tu dużo mówić, udało się to.

Dla przypomnienia, podstawowe BMW 430i i 430i xDrive otrzymują zaktualizowaną wersję 2-litrowego, czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 255 koni mechanicznych i 399 Nm momentu obrotowego. To wzrost o siedem KM i 48 Nm w stosunku do swojego poprzednika. Dzięki temu z tylnym napędem 430i przyspiesza do 96,5 km/h w 5,5 sekundy, a model xDrive w 5,3 na drodze ku elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News