Nvidia GeForce RTX 3050 – test ray tracingu i DLSS

test ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge, opinia ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge

Kolejny artykuł dotyczący Nvidia GeForce RTX 3050 omawia wydajność karty w grach z włączonym ray tracingiem i DLSS. Jak tutaj zaprezentuje się ten model?

ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge

W testach wykorzystałem kartę ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge , której test znajdziecie tutaj. Jest to model bez fabrycznego OC, więc przy kartach z takim dopiskiem możecie liczyć na trochę lepsze wyniki. Testy przeprowadziłem przy wykorzystaniu sterowników Nvidia Game Ready 511.32 i zgodnie z tym artykułem. Włączałem w grach jedynie RT oraz DLSS – dokładne ustawienia znajdziecie na opisach wykresów. Na wykresach znajdziecie nie tylko DLSS w trybie Jakość, ale także Wydajność.

test ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge, opinia ZOTAC GeForce RTX 3050 Twin Edge

Czytaj też: Test Asus GeForce RTX 3050 ROG Strix OC

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-12900K @ 5,1/4,0 GHz
Chłodzenie
be quiet! Silent Loop 2 360
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
MSI MEG Z690 ACE
Pamięć RAM
G.Skill Trident Z5 RGB 2x 16 GB 5600 MHz CL36
Dysk
Seagate IronWolf 525 2 TB
Zasilacz
be quiet! Dark Power Pro 12 1200W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC G2868PQU

Cyberpunk 2077

Do Cyberpunka 2077 nie ma co podchodzić bez DLSS. Tryb Jakość poprawia sytuację, ale tak naprawdę od razu możecie odpalić Wydajność. W 2K konieczne będzie obniżenie detali, albo samego RT – w szczególności, jeśli zależy Wam na 60 fps.

Control

W Control jest bardzo podobnie, aczkolwiek po włączeniu DLSS Wydajność wyniki są już całkiem niezłe. Jeśli nie potrzebujecie 60 fps to nawet w 2K możecie cieszyć się całkiem niezłą ilością fps.

Metro Exodus Enhanced Edition

Tutaj jedna uwaga – w testach zmieniłem ustawienia ray tracingu na Ultra i Reflections na Raytraced. Pozostałe ustawienia są takie same jak w przypadku pozostałych testów.

Metro tak naprawdę również wymaga do płynnego działania DLSS w trybie Wydajność. Tutaj w 2K średnia ilość fps jest powyżej 40, więc jeśli chcecie osiągnąć 60 fps to konieczne będzie obniżenie RT lub pozostałych detali. Natomiast w Full HD średnia ilość jest powyżej 50, co może świadczyć o płynnej rozgrywce.

Watch Dogs: Legion

Watch Dogs: Legion jest już bardziej wymagający i na żadnych ustawieniach nie osiągnąłem średnio 60 fps. W tym tytule konieczne będzie obniżenie jakości obrazu, bowiem w 2K nie ma mowy o płynnej rozgrywce.

Escape from Naraka

Ostatnia z gier jest najmniej wymagająca. W Full HD włączenie DLSS Jakość zapewnia średnio 60 fps, a w 2K DLSS Wydajność. Można się nawet pokusić o rozgrywkę w Full HD bez włączania tej technologii.

Czytaj też: Test Palit GeForce RTX 3050 Dual OC

Podsumowanie

Ogromnym plusem RTX 3050 jest obsługa RT i DLSS. Sam ray tarcing w większości gier sprawi, że będą one niegrywalne, ale DLSS zdecydowanie zmienia tę sytuację. Są jednak tytuły (w szczególności w 2K), gdzie konieczne będzie i tak obniżenie detali. Natomiast jak na teoretycznie budżetową kartę graficzną (mam nadzieję, że w końcu ceny spadną do rozsądnych) jest naprawdę nieźle. Wystarczy więc trochę posiedzieć nad ustawieniami i nawet przy włączonym RT będziecie mogli cieszyć się z płynnej rozgrywki.