Reklama
aplikuj.pl

Nvidia zaprezentowała narzędzie FrameView do śledzenia wydajności karty graficznej

Nvidia zaprezentowała narzędzie FrameView do śledzenia wydajności karty graficznej
Nvidia zaprezentowała narzędzie FrameView

Wczoraj Nvidia postanowiła wyciągnąć po raz kolejny rękę do graczy i po dosyć starym już OC Scanner do podkręcania karty graficznej, zaprezentowała narzędzie FrameView do niczego innego, jak pozyskiwania statystyk podczas gdy z tego, jak radzi sobie nasza karta. 

Czytaj też: Produkcja procesorów Ryzen 3000 idzie, jak po maśle

Obecnie FrameView znajduje się w wersji Beta i jest dostępny do pobrania z oficjalnej strony. Zachowuje kompatybilność zarówno z tradycyjnymi grami, jak i tymi w VR, 32- i 64-bitowymi systemami operacyjnymi oraz następującymi API: DirectX 9, 10, 11 i 12, OpenGL i Vulkan. Bazuje przy tym na znanym Wam zapewne narzędziu PresentMon, ale w przystępniejszym i bardziej zaawansowanym wydaniu. Współpracuje zarówno z kartami NVIDIA, jak i AMD, ale w przypadku tego drugiego nie zapewnia dokładnych danych o poborze energii przez sam rdzeń graficzny i podzespoły na laminacie.

Nvidia zaprezentowała narzędzie FrameView do śledzenia wydajności karty graficznej

Użycie FrameView jest proste. Włączamy aplikację (powyżej), ustawiamy klawisz aktywacji lub dezaktywacji nakładki i jeśli zechcemy sprawdzić statystyki, aktywujemy po prostu nakładkę już w grze. Ta przedstawia nam całą masę informacji, a Nvidia twierdzi, że ten program oferuje „wyższą dokładność, niż większość innych metod i narzędzi”. Poniższe statystyki widzimy zarówno na bieżąco, ale możemy również zrzucić je do pliku tekstowego.

Nvidia zaprezentowała narzędzie FrameView do śledzenia wydajności karty graficznej

W dwóch kolumnach widzimy (po lewej) wyrenderowane i (po prawej) wyświetlone na naszym monitorze klatki na sekundę. U mnie na przykład są obcinane do 90 FPS, aby moduł FreeSync mógł zadziałać. Niżej znajdziemy podobny podział na odsetek 90, 95 i 99-procentowy, który może wykazać mikro-przycięcia i choć nie mam pojęcia, co oznacza „drop”, to wyjaśnienie CHP i TGP mamy w programie. Te wyświetlają kolejno moc pobieraną przez sam rdzeń graficzny i całą płytę główną.

Czytaj też: Seria Radeon RX 5700 bez wsparcia CrossFire

Źródło: Nvidia