Deweloperzy Overwatch 2 postanowili uświadomić graczy, ile zmian dokonano w grze od czasu jej premiery. Dużo się zmieniło, ale niestety zwykle dlatego, że stan gry nie zachwycał.
Blizzard podsumowuje Overwatch 2
Overwatch 2 zostało wydane prawie 6 miesięcy temu. Trudno uwierzyć, że kończymy sezon 3 i zaraz wskoczymy w sezon 4, a przed nami jeszcze wiele lat rozgrywki. Zamiast mówić o konkretnym temacie w tym tygodniu (na przykład o systemie dobierania graczy), Blizzard uznał, że moglibyśmy spojrzeć wstecz na ostatnie pół roku i porozmawiać o tym, jak gra się sprawuje i czego się nauczono od graczy w tym czasie.
Jednym z największych zarzutów, jakie usłyszeliśmy od graczy, było to, że nie wykonujemy dobrej roboty, komunikując się na temat gry. Skupiliśmy się na tym, aby to zmienić, i poświęciliśmy dużo energii na przekazywanie graczom informacji o Overwatch 2 – zarówno o tym, co jest w planach, jak i o tym, co dopiero obmyślamy. Planujemy to kontynuować w najbliższej przyszłości i rozmawiamy o sposobach dalszej poprawy naszej komunikacji z wami. Na przykład chcielibyśmy publikować harmonogramy, które wykraczają poza kolejny sezon, aby dać wam pojęcie o tym, czego można się spodziewać po grze w dłuższej perspektywie czasowej.
Jednym z przewijających się tematów był też stan bohaterów wsparcia. Częstym (i trafnym) zarzutem było to, że postacie te były ciągle atakowane. Zespół pracował nad rozwiązaniem tego problemu jeszcze przed premierą.
Na początek bohaterowie natarcia stracili swoją pasywną premię do szybkości, a wielu bohaterów flankujących zostało zneutralizowanych. Dodaliśmy także zdolność przetrwania postaciom wsparcia, wzmacniając pasywną zdolność ich roli, a także wprowadzając zmiany konkretnych bohaterów, aby zwiększyć ich wytrzymałość. Usprawnienia takie jak kopniak Zenyatty i wzmocnienie tarczy Brigitte są przykładami, że zadziałało to dobrze, podczas gdy niektóre, jak zmiany Anioła Stróża Łaski były naszym zdaniem przesadzone (co widzieliście w sezonie 4). Zmiany te miały na celu zachowanie stylu gry wsparcia przy jednoczesnym rozwiązaniu podstawowych problemów. Dzięki temu, czego nauczyliśmy się od czasu premiery, czujemy, że rola wsparcia jest teraz w dużo lepszym miejscu i będzie nadal ulepszana, gdy dodamy 2 nowych bohaterów do ich szeregów w sezonach 4 i 6.
Co się dzieje w rankingach Overwatch 2?
Gracze prosili twórców również o dostarczenie większej ilości informacji, aby lepiej zrozumieć, co dzieje się w ich rankingu, a także, aby uzyskać bardziej przejrzysty obraz wyników w poszczególnych meczach.
Stopniowo wprowadzaliśmy funkcje (i mamy ich więcej w sezonie 4) odpowiadające na niektóre z tych próśb. Począwszy od sezonu 4 gracze będą mogli zobaczyć swoje postępy w nowym rankingu oraz bilans zwycięstw i porażek w tym okresie. Chcemy także zapewnić informacje o ogólnym zakresie umiejętności drużyny i balansie w danym meczu. W tym momencie zdecydowaliśmy się nie wyświetlać domyślnie rang dla poszczególnych graczy.
Ostatnim tematem, który wydaje się najważniejszy, są opinie graczy, którzy twierdzą, że gra nie jest satysfakcjonująca i nie nagradza zainwestowanego w nią czasu. Reagowanie na te opinie dotyka niemal każdego aspektu gry.
Wprowadziliśmy zmiany w grze, aby rozwiązać niektóre z tych problemów. Wydarzenia obejmują teraz zazwyczaj skórki, które można zdobyć, a do Karnetu Bojowego dodaliśmy kredyty, które pozwalają graczom na zakup niemal wszystkich klasycznych skórek z wydarzeń OW. Ponadto znacznie zwiększyliśmy liczbę PD zdobywanych podczas każdego meczu. Pracujemy nad przebudową systemu ognistej passy w nowym silniku, a także wprowadzamy zmiany w zagraniach meczu, aby pokazać większą różnorodność zagrań w grze. Pracujemy również nad znacznie większym systemem rozwoju bohatera i gracza, który mamy nadzieję zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku. Zastąpi on stary system poziomów graczy, jednocześnie rozszerzając go o kilka kategorii, w których gracze mogą zdobywać poziomy i pokazywać swoje postępy innym. Będziemy nadal pracować nad tym aspektem gry. Poza bieżącą rozgrywką w Overwatch jest to największa część naszych starań nad uprzyjemnieniem rozgrywki.