Paczkomaty bez terminali płatniczych. Jak więc zapłacimy za przesyłkę?

Paczkomat, oszustwa na paczkomat, paczkomat, paczkomaty, świeta paczkomat, problemy paczkomat, wysyłka paczkomat, brak paczki paczkomat, inpost

InPost wciąż rozwija swoją najpopularniejszą usługę, czyli Paczkomaty. Jednak najnowsza zmiana może nie każdemu przypaść do gustu, bo firma postanowiła usunąć terminale płatnicze, zastępując je płatnościami BLIK oraz przelewami BayByLink.

Polacy pokochali Paczkomaty.. Taka jest prawda i trudno się z tym nie zgodzić. Wygoda i coraz większa dostępność, a także ogrom funkcjonalności oferowanych z poziomu aplikacji mobilnej sprawiają, że coraz więcej osób przerzuca się właśnie na taką formę wysyłki czy odbioru paczek. Za te wysyłane możemy płacić w aplikacji lub bezpośrednio w automacie, a za zamawiane – na stronach z których zamawiamy, albo pobraniowo, czyli również w Paczkomacie. Do tej pory płatność na miejscu odbywała się za pośrednictwem terminala płatniczego (lub np. BLIK-iem), choć warto nadmienić, że nie wszystkie Paczkomaty były w niego wyposażone.

Teraz dowiedzieliśmy się, że terminale całkowicie znikną z paczkomatów, co zresztą powoli działo się już w ostatnich miesiącach. Zamiast tego będziemy mogli płacić BLIK-iem lub opcją PayBayLink. Dlaczego? Bo jak twierdzi InPost, klienci i tak najczęściej wybierali te metody płatności. BLIK jest bardzo popularny w naszym kraju, więc właściwie trudno się temu dziwić. Te płatności będziemy mogli wykonać z poziomu aplikacji, ale również w samym Paczkomacie, gdzie konieczne będzie wybranie odpowiedniej metody płatności i wpisanie kodu BLIK wygenerowanego w aplikacji mobilnej.

Tak czy inaczej, nadchodzi spora zmiana, z której niektóre osoby, nadal preferujące płatności kartą, mogą być nie do końca zadowolone. Jednak może być to świetny moment na przerzucenie się na mobilną aplikację InPost, która oferuje o wiele większą wygodę w korzystaniu z usług firmy.