Reklama

Premiera Pagani Huayra R. To wyścigowa Huayra zachwycająca silnikiem

Premiera Pagani Huayra R, wyścigowa Huayra zachwycająca silnikiem, Pagani Huayra R, Huayra R,

Jeśli chcecie najlepszy pogląd sytuacji, to Pagani Huayra R jest tym, czym Zonda R. Tak, to po prostu przerobiony model Huayra z myślą o torze, który wygląda podobnie, ale oferuje szereg unikalnych elementów na czele z fenomenalnym silnikiem.

Pagani Huayra R debiutuje

Pagani zdecydowała, że Huayra R wymagał czegoś specjalnego, więc firma postanowiła zacząć współpracę z HWA AG, wyścigową spółką zależną Mercedes-Benz, aby zaprojektować i zbudować silnik na zamówienie. Rezultatem jest potężny silnik V12, który wytwarza 850 koni mechanicznych i 750 Nm momentu obrotowego, rozkręcając się do nawet 9000 obr./min, co ponoć gwarantuje samochodowi brzmienie cacek F1 z przeszłości.

Czytaj też: Premiera Huayra Tricolore, czyli najmocniejszego samochodu Pagani

W imię tego Pagani wykorzystuje układ wydechowy Inconel opracowany specjalnie dla R, który posiada rury wydechowe o identycznej długości dla wszystkich 12 cylindrów, które Pagani łączy z unikatowymi kolektorami i rurami wydechowymi. Supersamochód przeznaczony tylko na tor jest jednak wyposażony w tłumiki, które można zamontować, aby zredukować dźwięk wydechu do poziomu 110 decybeli.

Pagani buduje samochód na nowym podwoziu monocoque z włókna węglowego i tytanu, w którym silnik i skrzynia biegów są integralnymi częściami, zwiększającymi sztywność i wytrzymałość. Napęd trafia na tylne koła przez sześciobiegową, niezsynchronizowaną sekwencyjną skrzynię biegów z pierścieniem samozaciskowym, a para aktywnych klap aerodynamicznych z tyłu pomaga samochodowi zarządzać jego aerodynamiką.

Czytaj też: Nowy supersamochód Pagani już wkrótce?

Przy wadze 1050 kg (masa sucha), Huayra R wytwarza 1000 kilogramów siły docisku przy prędkości 320 kilometrów na godzinę. Co ważne, Pagani planuje wyprodukować zaledwie 30 egzemplarzy Huayra R o wartości 2,6 miliona euro.