Reklama

Peugeot pokazał alternatywę dla miejskiego samochodu. Co powiecie na e-Streetzone?

e-Streetzone

Firma Peugeot Motorcycles zaprezentowała e-Streetzone, czyli już 10-letnią zelektryfikowaną wersję swojego sprawdzonego skutera Streetzone z silnikiem spalinowym o pojemności 50 cm sześciennych. To swoista alternatywa dla miejskiego samochodu, kiedy pogoda jeszcze dopisuje, a jego debiut rynkowy ma mieć miejsce w pierwszej połowie 2023 roku.

Peugeot e-Streetzone, czyli alternatywa dla miejskiego samochodu

Model e-Streetzone będzie dostępny w wersji cargo, jak również z jednym lub dwoma akumulatorami pod siedzeniem (znajdzie się tam również miejsce na kask), które będą różnić się wagą (90 vs 102 kg). Skutery będą jednocześnie napędzane tym samym silnikiem elektrycznym, który będzie generować 105 Nm momentu obrotowego.

Czytaj też: Honda rozprawia się z manualem w elektrycznych samochodach

Pojedynczy akumulator zaoferuje zasięg na jednym ładowaniu rzędu 61 km w trybie Eco przy prędkości do 25 km/h lub 51 km przy prędkości do 45 km/h w trybie Boost. Przy dwóch akumulatorach zasięg w trybie Eco wzrasta do 112 km lub 96 km w trybie Boost. Oba pakiety akumulatorów można podobno wyjąć w ciągu kilku sekund, aby zacząć ich ładowanie za pomocą domowego gniazdka elektrycznego, co do 80% ma trwać 4,5 godziny.

e-Streetzone skorzysta z hydraulicznego zawieszenia z przodu i z tyłu, jeździ na oponach 110/70-12, dzierży hamulec tarczowy z tyłu i bębnowy z przodu, zapewnia miejsce dla dwóch osób na wyścielanym siodełku, jak również nowy wyświetlacz LCD, a także port ładowania USB.