Patrząc na surowe dane, M8 Competition powinno zjeść X3M z łatwością, dobijając do 96,5 km/h o około sekundę szybciej, ale w tym teście ktoś podkręcił słabsze BMW.
M8 Competition napędza 617-konna 4,4-litrowa V8 z turbosprężarką, podczas gdy fabrycznie X3M czerpie moc z R6 o pojemności 3 litra, która zapewnia moc 473 KM. Słabszy od M8 SUV został jednak pocałowany modyfikacjami, które podbiły moc do 550 KM.
Przed wyścigiem przetestowano oddzielnie oba BMW, odnotowując, że podczas gdy M8 Competition przejechał ćwierć mili w 10,95 sekundy z prędkością 203,9 km/h, X3M dokonał tego w kolejno 10,97 sekundy i przy prędkości prawie 190 km/h. Rożnica jest więc niewielka.
Kiedy już doszło do wyścigu, temperatura nieco spadła, ograniczając przyczepność w przypadku obu samochodów i dlatego czas wydłużył się do kolejno 11,21 i 11,60 sekund (dla M8 i X3M). Dalsze testy były nieco niemiarodajne, bo kierowca M8 Competition zdecydowanie był za bardzo napalony na lepszy start (doszło do trzech fail startów).