Pierwsze namacalne dowody na istnienie Porsche 718 Cayman GTS 4.0 są na tyle ważne, że napędzi go coś specjalnego.
W ubiegłym roku Porsche zbliżyło się bowiem pozostałą częścią swojej oferty do modelu 718 Cayman, wprowadzając sześciocylindrowe silniki. Te nowo opracowane jednostki o pojemności 4,0 litra zasilały zarówno Caymana GT4, jak i 718 Boxstera Spyder. Właśnie dlatego Porsche przygotowuje obecnie nowy model Cayman o nazwie GTS 4.0.
GTS 4.0 jest ważny, bo umożliwia klientom sprawdzenie nowego sześciocylindrowego silnika bez wykładania gotówki na GT4 lub Boxstera Spider. Jednak nie wszystko jest takie piękne, bo Porsche raczej obetnie jego możliwości z mocy 420 KM do 400 KM, zachowując przy tym ten sam, 420 Nm moment obrotowy. Silnik zostanie z kolei sparowany z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową skrzynią PDK.
Gdy Porsche przeniósł modele 718 do krainy czterocylindrowych silników, sprzedaż spadła, dlatego firma teraz ma nadzieję na odwrócenie tych liczb za pomocą nowego GTS 4.0. Fani Caymana powinni być przez to szczęśliwi, bo ten nowy zapewni o 35 koni mechanicznych więcej niż czterocylindrowy GTS.