Czy fake newsy, clickbaitowe tytuły lub mocno subiektywne artykuły i wiadomości działają Wam na nerwy? Jeśli tak, to macie coś wspólnego z Elonem Muskiem, który postanowił właśnie zawalczyć z (jego zdaniem) niską jakością mediów.

Nie jest to oczywiście plan, na który wizjoner wpadł ot tak, zaraz po wstaniu z łóżka. Powodem takiej inicjatywy są głównie ostatnie nagonki na firmę Tesla, produkowane przez nią samochody oraz problemy z linią produkcyjną Modelu 3. Media podłapały te tematy i krytykują Elona za luźne podejście do biznesu, bezsensowne produkty od Boring Company i niezrealizowane obietnice. Do tego dochodzi masa fałszywych doniesień o wielu niepotwierdzonych incydentach w fabryce, co stawia Muska w złym świetle. Ten doszukuje się w zaistniałej sytuacji rąk innych firm motoryzacyjnych, których wypadków nikt nie rozpowszechnia.

Walkę z takimi publikacjami chce nawiązać za pomocą serwisu Pravduh.com, który to ma przeistoczyć się w zwyczajny ranking serwisów i autorów, których oceną zajmą się czytelnicy. Według Elona taki ranking wywoła presje na redaktorach, którzy to odejdą od publikacji fałszywych informacji w formie typowych faktów. Początkowo serwis miał nazywać się Pravda, ale okazało się, że taka domena jest już zajęta przez Ukrainę, dlatego też postawiono na Pravduh.com, które zostało już wykupione. Sama inicjatywa została ciepło przyjęta przez opinię publiczną… i skrytykowana przez amerykańskie serwisy. Jednak czy jest się czego obawiać, w momencie, kiedy nikt nie wie, czy Elon Musk po prostu żartuje?


Źródło: Twitter

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!