Reklama
aplikuj.pl

Przemytnicy narkotyków coraz częściej stawiają na łodzie podwodne

narcosub, narkotyki, przemyt, przemyt narkotyków

Wypełnione narkotykami łodzie „podwodne” (z ang. narcosub) są coraz częstszym wyborem przez przemytników, co potwierdzają surowe dane (via Popular Mechanics).

Liczba tak zwanych „narcosubów”, czyli łodzi podwodnych (które w praktyce podwodne nie są) zaprojektowanych specjalnie do transportu narkotyków, jest najwyższa w historii. W samym 2019 roku zgłoszono więcej incydentów z ich udziałem niż w poprzednim.

Łodzie, zbudowane w dżunglach Ameryki Południowej i pełne narkotyków, kursują na niebezpiecznych trasach przez wschodni Pacyfik, Karaiby, a teraz nawet Ocean Atlantycki. Niskoprofilowe i trudne do wykrycia narcosuby pozwalają kartelom narkotykowym przemycać dużą liczbę towarów, unikając tradycyjnych kontroli celnych i kontroli narkotyków.

Według eksperta ds. wojen podmorskich H.I. Suttona, w 2019 roku odkryto 36 narcosubów, czyli ponad dwa razy więcej niż w 2017 roku. Ponadto te stały się na tyle skuteczne, że mogą teraz pokonać nawet Ocean Atlantycki i do nawet 7100 km.

narcosub, narkotyki, przemyt, przemyt narkotyków

Uważa się, że wykryte i schwytane łodzie podwodne z narkotykami stanowią jedynie niewielki ułamek (od 5 do 15%) faktycznej liczby łodzi, które zrealizowały swoją misje.

Termin „narcosub” jest często mylący, ponieważ statki rzadko są prawdziwymi okrętami podwodnymi. Wiele statków to zwykłe łodzie, ale mocno zmodyfikowane w celu usunięcia nadbudówki i zakrycia górnej części łodzi wodoodpornym pokryciem. Chodzi o to, aby zbudować statek, który ledwo wystaje nad falę, aby utrudnić jego dostrzeżenie. Niskoprofilowy statek jest również trudniejszy do wykrycia przez radar.