Ray-tracing w PlayStation 5 jest na wyciągnięcie ręki? Deweloperzy z Polyphony Digital uruchomili technologię już na PlayStation 4!

Aktualnie tylko posiadacze komputerów wyposażonych w karty graficzne z serii RTX mogą cieszyć się „nową jakością” grafiki. Technologia umożliwiająca zaawansowane obliczanie światła i odbić dość mocno wpływa na wydajność gier. Z tego powodu nikt raczej nie sądził, że takie rozwiązanie pojawi się na przyszłej generacji konsol. Dodatkowo przemawiał za tym fakt w postaci tego, że AMD tworzy procesory nowych Xboksów Scarlett oraz PlayStation 5, a firma nie przygotowała jeszcze swoich „erteiksów”.

Okazuje się jednak, że deweloperzy z Polyphony Digital już teraz przygotowali własną wersję tej technologii. Gran Turismo Sport w tej chwili jest w stanie korzystać z dobrodziejstw nowych rozwiązań, jednak wciąż jest to mocno uproszczona wersja tego, nad czym pracują deweloperzy. Jak sami przyznają, wciąż bardziej bawią się z nowymi rozwiązaniami, niż w pełni pracują nad ich wersją Ray-tracingu. Ten jednak nabiera coraz lepszych kształtów i nie jest wykluczone, że nagle nastąpi przełom. Daje to nadzieję, że PlayStation 5 również zaoferuje możliwości kart RTX.

Czytaj też: Kolejna darmowa gra w Epic Games Store!

Źródło: wccftech.com

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!