WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Nauka

Rok 1939 w social mediach – ruszyła niezwykła akcja Viasat „1939 na żywo”

Historia to nie tylko książki i podręczniki! Teraz możemy dowiedzieć się jak wyglądał rok wybuchu wojny w chyba najbardziej przystępny sposób – z social media.

Firma Viasat World z okazji upamiętnienia 80. rocznicy agresji Niemiec na Polskę stworzyła wyjątkowy projekt „1939 na żywo”. Wchodząc na stronę https://1939nazywo.pl/ ukazuje nam się stworzona specjalnie dla tego projektu platforma social media. A tam wpisy takich osobistości jak Stefan Starzyński, Zofia Nałkowska, George Orwell, Winston Churchill czy sam Adolf Hitler. Wszystkie wpisy są autentyczne, te osoby rzeczywiście to wypowiedziały bądź napisały. Możemy również przejść na ich „profil” i przeczytać autobiografię.

Wpisy pojawiają się każdego dnia, są to przemyślenia, listy ale też zdjęcia, wideo i najważniejsze informacje ze świata. Zasada działania jest taka sama jak w prawdziwych social media – profile możemy obserwować, wpisy komentować czy polubić.

Co tydzień na platformie pojawią się podsumowania wideo, pokazujące wszystkie najważniejsze wydarzenia z całego tygodnia.

Dodatkowo dostajemy dostęp do platformy VOD Polsat Viasat History, gdzie możemy oglądać programy dokumentalne o II Wojnie Światowej. I to bezpłatnie!

Można w atrakcyjny sposób przedstawić historię? Można! Viasat – chapeau bas, za pomysł, za wykonanie i za sam temat akcji.

Was drodzy Czytelnicy zachęcam do wejścia na stronę i sprawdzenia jak to wygląda. Podoba się Wam tak samo jak mi? Dajcie znać!