Rosyjska propaganda szuka drogi do niemieckiej telewizji

rosyjska propaganda

Rosyjska propaganda chce wejść do niemieckiej telewizji. Rozszerzając działanie Russia Today o niemiecki kanał telewizyjny. Z tego mogą być problemy.

Russia Today to jedno z głównych źródeł światowej dezinformacji

Zastanawialiście się kiedyś skąd swoje pomysły czerpią antyszczepionkowcy i inne wolnościowe ruchy? Powinniście się przyjrzeć bliżej ofercie Russia Today (RT). Kojarzycie może zwrot eksperyment na ludzkości w odniesieniu do sieci 5G? Padł on właśnie na kanale RT. W jego anglojęzycznej wersji nadawanej w Stanach Zjednoczonych.

Russia Today jest kanałem finansowanym i zarządzanym przez rosyjskie władze. W odróżnieniu od Telewizji Polskiej nie roztacza jednak krajowej propagandy sukcesu obozu władzy wśród jego zwolenników, a głównie sieje globalną dezinformację na temat aktualnych wydarzeń na świecie.

Russia Today chce do Niemiec. Niemcy nie chcą Russia Today

Pod koniec stycznia ambasada rosyjska poinformowała, że w Niemczech pojawi się nowa telewizja RT DE. A nawet jest już nadawana. Od grudnia 2020 roku.

Niemiecki regulator lekko się tą sytuacją zdziwił, bo ze względu na propagandowe i dezinformacyjne treści, Russia Today nie może zostać niemieckim nadawcą telewizyjnym. O czym stanowi Międzystanowy Traktat. Zaznaczono też, że rosyjski kanał się w Niemczech nie pojawi.

rosyjska propaganda

Regulator zwrócił się też z pytaniem do RT DE z prośbą o wyjaśnienie, w jaki sposób zamierza rozpocząć nadawanie kanału. W odpowiedzi otrzymał informację, że wszystkie wymogi prawa medialnego będą przestrzegane. Jak informuje BILD, Rosjanie będą chcieli pominąć w tej sprawie niemieckie władze. Czym mogą wywołać międzynarodowy konflikt.

Plan Russia Today na wejście do Niemiec

Kanał RT DE faktycznie miałby być tworzony w studiu w Berlinie. Ale nie będzie nadawany z terytorium Niemiec. Sygnał miałby być przesyłany do Rosji, skąd z kilkunastosekundowym opóźnieniem byłby wysyłany jako sygnał satelitarny, za pośrednictwem operatora SES Astra. Zgodę na to miałaby wydać rosyjska agencja komunikacyjna ROSSVAYAZ.

Rosjanie wykorzystaliby w tym kruczek prawny. Telewizja nadawana z minimalnym opóźnieniem, zdaniem prawników, nie spełnia wymogów telewizji linearnej nadawanej na żywo. Więc mogłaby być nadawana w Niemczech z pominięciem odpowiednich zezwoleń.

Innego zdania się organy nadzorujące rynek medialny w Niemczech. Według nich, to nadal będzie telewizja linearna.

Cała sytuacja może doprowadzić do napięć na linii Berlin – Moskwa. Jak informuje Bild, jeśli Niemcy zablokują emisję Russia Today, administracja Władimira Putina zablokowałaby nadawanie kanału Deutsche Welle w Rosji.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News