Kategoria: Esport

Mercedes-Benz partnerem turnieju ESL One

Firma Mercedens-Benz coraz aktywniej wspiera świat esportowy. Będzie ona partnerem turnieju ESL One (pierwszego turnieju klasy Major w DOTA 2 w Polsce) w Katowicach (24-225 lutego). Podczas niego zostanie pokazana nowa Klasa A, która ma na nowo zdefiniować pojęcie luksusu wśród aut.

Podsumowanie turniejów ESL Polska

ESL Polska przedstawiło statystyki dotyczące turniejów organizowanych przez tą organizację w naszym kraju. Okazuje się, że w 2017 roku uczestniczyło w nich niespełna 71 tysięcy zawodników, którzy rozegrali 144 tysiące meczy.

Rozwój IEM Expo

Intel Extreme Masters to najstarszy i jeden z najbardziej prestiżowych turniejów esportowych na świecie. Pierwsza edycja, która odbyła się Polsce, miała miejsce w 2013 w Katowicach. Ewoluowała ona na przestrzeni lat w IEM Expo, który jest jednymi z największych targów poświęconych gamingowi i esportowi.

PRIDE powalczy o miejsce w finałach ROG Masters

Właśnie zakończyły się krajowe eliminacje ROG Masters. Przyszedł więc czas na etap regionalny. W pierwszej kolejności zmierzą się gracze CS: GO. Turniej odbywa się w formie online a bierze w nich udział 12 drużyn z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Polska jest reprezentowana przez zespół PRIDE.

ELIGA – ruszyła nowa polska liga sportów elektronicznych

W środę 5 lipca w Warsaw Spire odbyła się konferencja prasowa inaugurująca powstanie nowej ligi esportowej. Organizatorem wydarzenia była ELIGA Sp. z o.o., która jest nowym podmiotem na rynku rozrywki sportów elektronicznych w Polsce. Prezes zarządu Jakub Paluch dokonał prezentacji koncepcji biznesowej oraz planu rozgrywek. Gospodarzami spotkania były drużyny założycielskie.

ESL i Intel ogłaszają Intel Grand Slam z pulą nagród 1 miliona dolarów.

Podczas targów E3 Intel i ESL, największa na świecie firma e-sportowa, ogłosiły początek technologicznej współpracy, która będzie jedną z największych tego typu w historii e-sportu. Jako oficjalny partner technologiczny ESL, Intel będzie wspierał wszystkie działania firmy – zarówno amatorskie, jak i profesjonalne rozgrywki. Wśród nich znajdują się m.in. zmagania na platformach ESL Play i ESEA, Narodowe Mistrzostwa w wielu krajach oraz najważniejsze turnieje, takie jak chociażby Intel Extreme Masters, ESL One czy ESL Pro League.

Wirtualny wyścig w czasie 24-godzinnego maratonu Le Mans Najlepsi zawodnicy z kategorii e-sportu zmierzą się w finale mistrzostw Forza Racing Championship

Równolegle do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który odbędzie się 17 i 18 czerwca br., najlepsi zawodnicy z kategorii e-sportu zmierzą się w finałowym pojedynku wirtualnych mistrzostw „Forza Racing Championship (Forza RC) Season 3: The Porsche Cup”.

Blizzard uruchomi własną ligę Overwatch wraz z MLG

Tak, MLG to już od jakiegoś czasu własność Blizzarda. Ponad rok temu spółka Activision-Blizzard wykupiła większość akcji MLG, a po jakimś czasie całkowicie ją przejęła. Jak gigant ten zamierza wykorzystać takiego partnera e-sportowego? Oczywiście startuje własną ligę dla jednego z obiecujących tytułów w bibliotece tego wydawcy – Overwatch.

Mount & Blade stanie się tytułem e-sportowym

Jak do tej pory na e-sportowej scenie niepodzielnie rządzą głównie FPS-y czy różnego rodzaju MOBA. Potwierdzeniem na to wydaje się niesłabnąca popularność Counter-Strike’a, Call of Duty (przynajmniej w Ameryce), League of Legends czy DotA 2. Czasem usłyszymy o jakichś innych tytułach w tle i za przykład niech posłuży tutaj taki Rocket League. Do panteonu e-sportowych produkcji dołączyć zamierza średniowieczny świat miecza i topora. Nie mam tu na myśli For Honor, a Mount & Blade.

PlayStation 4 doczekało się nowej ligi – oto PlayStation League

E-sport to prężnie rozwijająca się gałąź rynku rozrywki wirtualnej, choć większość najpopularniejszych tytułów (przynajmniej w Europie i Azji) żyje głównie w środowisku PC-towym. Mowa tu o League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy DotA 2, gdzie mnogość różnego rodzaju lig potrafi zawrócić niektórym w głowie. Konsolowi gracze, a zwłaszcza ci, którzy chcą wejść w świat wirtualnych zmagań profesjonalnych, nie mają zbyt wielu opcji do pokazania się. Wraz z nadejściem PlayStation League może się to zmienić.

To było największe e-sportowe wydarzenie w historii! [Infografika]

Intel Extreme Masters, najbardziej zasłużony i najdłużej funkcjonujący globalny cykl profesjonalnych turniejów zwieńczył swój jedenasty sezon finałowym wydarzeniem w Katowicach. Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.

ESL i DreamHack rozpoczynają współpracę z Twitterem

San Francisco – 2 marca 2017 – Twitter ogłosił rozpoczęcie współpracy z liderami wśród firm e-sportowych, ESL oraz DreamHack, na mocy której będzie transmitował na żywo e-sportowe wydarzenia i oryginalne treści w 2017 roku. Ponad piętnaście różnych turniejów (m.in. ESL One, Intel Extreme Masters oraz DreamHack) będzie streamowanych na żywo na całym świecie na Twitterze.

ESL Polska z Diamentem Forbesa – wyróżnieniem dla firm najszybciej zwiększających swoją wartość.

Turtle Entertainment Polska, krajowy oddział właściciela marki ESL, największego na świecie organizatora rozgrywek e-sportowych, został uhonorowany tytułem Diamentu Forbesa. W kategorii przedsiębiorstw o przychodach 5-50 MLN PLN firma uplasowała się na bardzo wysokiej 5. pozycji wśród firm z województwa Śląskiego. Jak wyliczył Forbes, średnia ważona wzrostu wyrażona w procentach wyniosła w przypadku Turtle Entertainment Polska aż 98,99%. Przełożyło się to na wysoką 52. pozycję w ogólnopolskim rankingu firm najszybciej zwiększających swoją wartość. -W Polsce e-sport rozwija się niezwykle dynamicznie. W 2016 roku wartość tego rynku sięgnęła 40 mln, w przyszłym wyniesie już 52 mln – komentuje Rafał Pikiewicz, dyrektor zarządzający […]

Team Kinguin CS wygrywa 1,6 mln PLN na WESG Polska drużyna pokonała m. in. Virtus Pro

Polska odnosi sukcesy nie tylko w sportach tradycyjnych, lecz także w nowym wymiarze sportowej rywalizacji – esporcie. To sektor, który globalnie wart jest obecnie niemal 500 mln USD, a oglądalność przekracza 220 mln użytkowników z całego świata. Polska drużyna Team Kinguin zajęła drugie miejsce w międzynarodowym turnieju rozgrywanym w Chinach z pulą nagród 5,5 mln USD. W drodze do finału Polacy pokonali zespoły z między innymi: Chin, Tajlandii czy Szwecji.