TJ Russell – właściciel sklepu Russell Built z południowej Kalifornii – postanowił stworzyć chłodzonego powietrzem potwora Russell Built 911 z myślą o rajdzie Baja 1000 z Porsche generacji 964.
Już teraz można składać na nie zamówienia, a jak twierdzi sam sprzedawca – każdy model Russell Built 911 zostanie wykonany na zamówienie w dowolnej specyfikacji, jakiej oczekuje klient. Celem jest jednak zachowanie serca i duszy Porsche 911 generacji 964, bo celem jest ponoć stworzenie czegoś:
[…] co mogłoby wyjść z fabryki wyścigów Porsche, gdyby firma kontynuowała wysiłki w wyścigach terenowych w latach 90. z 964.
Przekształcenie 911 w terenowego potwora nie jest jednak łatwym zadaniem. Podwozie i zawieszenie muszą zostać wzmocnione, a środek ciężkości wymaga regulacji. Dlatego rozstaw kół został poszerzony o 14 cali, a rozstaw osi rozciągnięty o dodatkowe trzy cale. Dzięki zastąpieniu wszystkich paneli nadwozia lekkimi elementami, waga została obniżona o ponad 181 kilogramów.
Z przodu zawieszenie jest przymocowane do podwozia i wspierane przez konstrukcję zintegrowaną z fabrycznym stelażem. Kwestia zawieszenia jest oczywiście dopracowana pod każdym kątem.
Russell Built współpracuje ponadto z Rothsport Racing w celu zwiększenia pojemności skokowej silnika z 3,6 do 3,8 litra poprzez dodanie niestandardowych elementów wewnętrznych, korpusów przepustnicy i kolektora dolotowego kontrolowanego przez sterownik EC Motec. Zmodernizowany silnik wytwarza dzięki temu 365 koni mechanicznych i 310 Nm momentu obrotowego, będąc dopasowanym do standardowego układu napędowego Carrera C4.
Russell Built zadebiutował prototypem 911 podczas wystawy SEMA w Las Vegas tej jesieni. Teraz można składać zamówienia, licząc się z wydatkiem od 380000 do 650000 dolców.