Rynek wearables rośnie w siłę, ale popularność niektórych urządzeń do noszenia spada

Test smartwatcha Maimo Watch, Maimo Watch, test Maimo Watch

Podczas gdy rynek smartfonów od wielu miesięcy zalicza ciągłe spadki, nowe raport za II kwartał tego roku pokazuje, że urządzenia wearables zyskują na popularności.

Firma Canalys opublikowała raport przedstawiający kondycję rynku wearables (inteligentnych urządzeń do noszenia) w II kwartale tego roku

Opaski sportowe i smartwatche nadal dobrze się sprzedają. Rynek nie zaliczył może imponującego wzrostu, bo mowa o 2% w stosunku do poprzedniego kwartału, jednak w obliczu ciągłych spadków sprzedaży, jakie zaliczają smartfony, a także globalnego kryzysu związanego z inflacją, takie wzrosty i tak są spore. W II kwartale 2022 roku sprzedano 41,7 mln urządzeń wearables. Okazuje się jednak, że nie wszystkie urządzenia cieszyły się popularnością.

Smartwatche zaliczyły wzrost sprzedaży o 9,3%, jednocześnie sprzedaż sportowych opasek spadła i to drastycznie, bo mowa o 35,5% w stosunku do poprzedniego kwartału. Nikogo nie zaskoczy fakt, że liderem sprzedaży w tym segmencie nadal jest Apple, a daleko za nim Samsung i Huawei.

Czy dziwi nas spadek popularności opasek sportowych? Niekoniecznie. Jeśli zerkniemy na modele, które debiutowały niedawno, to możemy zauważyć, że ich rozwój trochę stanął w miejscu. Owszem, są dodawane nowe funkcje, jednak nie są na tyle rewolucyjne, by przyciągnąć odpowiednią liczbę nowych klientów. Tymczasem rozwój smartwatchy cały czas idzie do przodu.