Ponad 50% Polaków deklaruje, że robi zakupy w sieci. Taki sposób nabywania rzeczy jest szybki i prosty. Z pewnością na wpływ rozwoju tego rynku miały firmy z branży Fintech (firmy działające tylko w sieci). Dzięki ich rozwiązaniom zyskują osoby korzystające ze sklepów online a także przedsiębiorstwa wykonujące zagraniczne operacje.
E-konsumenci to zazwyczaj osoby młode, chociaż coraz więcej jest osób starszych. Jak wynika z badań to 1/4 osób w wieku 57+ kupuje online a 1/3 planuje zwiększyć wydatki w internecie. Michał Papliński, Country Manager w TWINO, mówi:
Rosnąca popularność e-handlu w Polsce wiąże się z coraz większym zaufaniem użytkowników sieci do zakupów online. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba kupujących w sieci zwiększyła się niemal dwukrotnie – z 29,7 proc. w 2007 r. do 55 proc. w 2017 r. Jednocześnie rosną wymagania konsumentów. Cena, mimo tego, że wciąż odgrywa decydującą rolę, nie pozostaje jedynym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe.Coraz bardziej liczy się między innymi jakość obsługi klienta, niski koszt dostawy, przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa oraz łatwy sposób składania zamówienia.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że aż dla 49% osób motywacją do zrobienia zakupów są różne formy płatności. Najczęściej (16%) ciągle wybierana jest gotówka, dalej jest bankowość elektroniczna (12%), karta kredytowa (5%) oraz płatność telefonem (2%). Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl, komentuje:
Według danych pozyczkaportal.pl już blisko 60 proc. pożyczek jest zaciąganych za pomocą smartfona. Dodatkowo na zwiększony odsetek transakcji dokonanych za pośrednictwem transakcji mobilnych wpłynie dynamiczny rozwój uproszczonej technologii płatności na urządzeniach mobilnych, w tym rozpoznawania odcisków palców i twarzy.
Źródło: Materiały prasowe