Doczekaliśmy się premiery czegoś, co było wyjątkowe w ofercie VW, zanim Arteon nie sięgnął po wydanie kombi oraz jego wersje R. Swoją premierę zaliczył właśnie Volkswagen Golf R Variant 2022.
Jako połączenie charakteru hot-hatcha z praktycznym sznytem, objawiającym się większą przestrzenią ładunkową i dachowym relingom, Volkswagen Golf R Variant 2022 będzie dla wielu idealnym wyważeniem osiągów z praktycznością. Zaoferuje też wyższą wygodę względem poprzednika, dzięki zwiększonemu rozstawowi osi. Trochę na niego jednak poczekamy, bo wejdzie do sprzedaży od połowy sierpnia w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii i wtedy też zapewne poznamy szczegóły cenowe.
Czytaj też: Premiera Volkswagena Tiguan Allspace 2022. Dla kogo trzeci rząd siedzeń?
Ujawniony właśnie Volkswagen Golf R Variant 2022 to najmocniejsze kombi marki
Po stronie praktyczności Golfa R Variant 2022 opowiada się dłuższy dach, dzięki któremu można zapakować więcej do bagażnika. Ten osiąga 611 litrów pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach i 1642 litrów po ich złożeniu w formie tradycyjnej ławki. W bagażniku znajdziemy haczyki na torby, zaczepy do mocowania i siatkę bagażową, a także złącze 12 V i gniazdko 230 V. Całość dopełnia system otwierania klapy bez użycia rąk, dedykowane elementy sterujące do elektrycznego wysuwania i chowania haka holowniczego.
Czytaj też: Powstanie nowy elektryczny Ford na bazie technologii Volkswagena?
W kwestii napędu Volkswagen Golf R Variant 2022 podkradł wszystko z wersji hatchback, co oznacza, że napędza go czterocylindrowy turbodoładowany 2,0-litrowy silnik benzynowy, zapewniający 320 koni mechanicznych (235 kilowatów) i moment obrotowy 420 Nm. Tak – to więc najmocniejsze kombi VW w historii, którego moc trafia na wszystkie koła, dzięki napędowi 4Motion z podziałem momentu obrotowego za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.
Czytaj też: Nowy Volkswagen Multivan T7 2022 zadebiutował
Osiągi? Nieco niższe w porównaniu do Golfa R, bo Golf R Variant 2022 potrzebuje nie 4,7 bo 4,9 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h. Prędkość maksymalna pozostaje taka sama, czyli na poziomie 250 km/h w wersji standardowej i 270 km/h w pakiecie R Performance. Ten opcjonalny pakiet zastępuje również standardowe 18-calowe felgi zestawem 19-calowym i dodaje profile jazdy Special (tryb Nürburgring) i Drift.