Reklama

Kupujesz produkty i usługi na podstawie komentarzy w sieci? Lepiej to przemyśl

Opinie i komentarze w Internecie często są brane pod uwagę przed zakupem sprzętu lub usług. Jak patrzymy w usuwane codziennie komentarze pod naszymi materiałami, zdecydowanie nie bralibyśmy ich pod uwagę. Bardzo łatwo jest odnieść wrażenie, że opinie wykreowane przez liderów opinii został z góry… wykreowane.

Materiał zainspirowany przez komentarze

Z problemem podejrzanych komentarzy pod tekstami w sieci spotykam się od wielu lat. Są to zazwyczaj wpisy bardzo niskiej jakości, które zalatują reklamą na kilometr. Ale mam wrażenie, że komuś nie zależy na tym, aby ktoś w nie uwierzył lub brał je na poważnie, a wyłącznie na tym, aby padała w nich nazwa konkretnej firmy. Być może w jakiś sposób lepiej to pozycjonuje markę w Internecie? Ciężko powiedzieć, ale na pewno jest to bardzo uciążliwe. Szczególnie, kiedy codziennie trzeba czyścić sekcję komentarzy z kolejnych wpisów promujących tą samą firmę.

Wpisy pojawiają się w różnych momentach. Czasami są to kilkudniowe lub kilkutygodniowe fale, czasami lecą ciągiem bez przerwy. Nie ma tutaj żadnej reguły. Jeszcze innym razem komentarze znikają po odpowiednim zwrócenie uwagi promowanej w nich firmie, po to tylko aby powrócić za pewien czas ze zdwojoną siłą.

Media Expert i Otvarta na fali

W ostatnich tygodniach w komentarzach przewijają się głównie dwie i powiązane z nimi produkty i usługi. Jak grzyby po deszczu pojawiają się wszędzie tam, gdzie można zaproponować coś będącego konkurencją dla przedmiotu lub usługi, której dotyczy dany tekst. Pisane są z różnych adresów IP i pod różnymi nazwiskami. Zobaczcie część z nich (pisownia oryginalna):

  • folie teraz dają w media expert do wybranych modeli jak coś i to za darmo,a wydaje mi sie że jedno jest alternatywą dla drugiego.
  • Lepiej sobie dokładnie to przeczytać zanim się zdecyduje na tą sieć, (link).. przecież tam nie zgadzają się pakiety danych oraz inne problemy jakie są zgłaszane przez użytkowników. Otvarta to z mojego doświadczenia coś bardzo prze zemnie odbieranego negatywnie.
  • chyba sie skusze w me z ta folia za free 😀
  • to w media expercie dodają tdo niego szybkę za darmo wiec spoko bo nie trzeba nigdzie latać.
  • fajna opcja. Akurat leci do mnie nowy samsung z ME 😛 dostawy mają bezdotykowe także o nic się nie boje 🙂
  • jak nie chcecie przepłacać i podpisywać umowy na kilka lat to polecam oferte sieci Otvarta. Korzystam i jest ok. dodatkowym atutem jrest na pewno wysoki poziom obsługi.
  • Ja chwile przed ogłoszeniem pandemii przeniosłam numer do sieci Otvarta ( oni działają na nadajnikach Plusa). polecam jak nie chcecie przepłacać 🙂
  • Dobry ruch, ja swoim dziadkom kupiłem po telefonie Maxcom MS459 Harmony, to telefon dla sneiora z dużą czcionką, ekranem czy guzikiem wzywającym natychmiastową pomoc.
  • Czekam aż pojawi się w Media Expert. Niemal każde Moto teraz pokazuje że można zrobić dobry telefon za niewielkie pieniądze klientów
  • Już z 3 markami jeździłam i to nie jakimiś paździerzami tylko znane marki. Jak się nie kupi lepszego topowego modelu to ma się tak naprawdę zabawkę. Teraz mam M5 wifi TrueCama i pierwszy raz mogę powiedzieć, że jestem zadowolona…
  • wcale nie jest taki zły, stacja lądująca do której robot samoczynnie wraca, sterowanie z telefonu i całkiem niezłe algorytmy sprzątanie. Nie jest to rumba ale w tej cenie jest naprawdę nieźle – jego atutem jest stacja lądująca i sterowanie z aplikacji mobilnej
  • ja swoim dzieciom ufam, jedyne zabezpieczenie jakie mają to folie ochronne żeby zaraz ich nie poniszczyli. Dzieciaki mnie wlasnie namowily na nowe smartfony i zamowilismy w media expert bo teraz tam od razu naklejają folie za darmo.

Nie każdy komentarz jest sponsorowany

Otwarcie musimy powiedzieć, że nie każdy tego typu komentarz musi być przez daną firmę opłacony, sponsorowany, nazwijmy to dowolnie. W zasadzie każda marka ma swoich psychofanów, którzy takie komentarze wypisują po całym Internecie zwyczajnie dla sportu. Dzięki temu w jakiś sposób czują się częścią marki i przyczyniają do jej sukcesu Jeśli robią to pod tym samym nickiem/nazwiskiem, nie pozostają niezauważeni. Choć firmy może nie przyznają się do tego publicznie, wiedzą o istnieniu takich osób i bacznie śledzą ich poczynania. W końcu to samonapędzająca się, darmowa reklama.

Czasami można też trafić na różnego rodzaju działania dywersyjne. Nie raz widziałem ankiety, np. z pytaniem Najlepszy smartfon to… gdzie w krótkim czasie następuje nagły przyrost głosów na model z góry skazany na porażkę. Lub co najwyżej przeciętność. Nie raz zdarzały się też negatywne, momentami nawet agresywne komentarze pod niezbyt przychylnymi recenzjami sprzętu. Co mniej uważni pracownicy firm potrafili to robić posługując się służbowymi adresami mailowymi.

Dlatego też nie przesądzamy, że przytoczone wyżej komentarze zostały w jakiś sposób kupione. Nie mniej jednak, wygląda to jak wygląda. Jeśli do naszej sekcji komentarzy zawitają dziwnie kumulujące się pochwały dla innej marki, z pewnością zaktualizujemy ten wpis.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News