To Spotify wybieramy najchętniej. Konkurencja zostaje daleko w tyle

spotify

Bez wątpienia bardzo polubiliśmy muzyczne serwisy streamingowe. Korzystanie z nich jest wygodne, a abonamenty niezbyt drogie. Jednak lider na rynku jest jeden – Spotify, co obrazuje najnowszy raport.

Do sieci trafił raport firmy MIDIA Research i choć pokazuje nam dane za drugi kwartał ubiegłego roku, to możemy się przyjrzeć, jak wygląda popularność poszczególnych serwisów streamingujących muzykę. Na pierwszym miejscu, osiągając 31% udziałów na rynku, plasuje się Spotify. To raczej nikogo nie powinno dziwić. Serwis oferuje bowiem bardzo dużo, a opłata miesięczna jest niewygórowana, zwłaszcza, gdy możemy podzielić się kosztami z członkami rodziny w ramach odpowiedniego planu.

Wykres pokazuje nam również, że na drugim miejscu znalazła się usługa od Apple, jednak mimo podium, różnica między Apple Music a Spotify jest ogromna. Na trzecim miejscu, z wynikiem 13%, mamy Apple Music i Tencent Music. YouTube znalazło się jeszcze dalej, osiągając zaledwie 8% udziałów na rynku.

Jeśli chodzi o ogólny rynek, mamy tutaj mowę o 523,9 mln subskrybentów na całym świecie. W stosunku do 2020 roku oznacza to wzrost aż o 26,4%. Jednak pomimo świetnego wyniku, Spotify straciło nieco na popularności względem analogicznego okresu w poprzednich latach. W 2020 i 2019 roku serwis miał kolejno 33 i 34% udziałów na rynku.