Reklama
aplikuj.pl

Spotify podsumowuje ostatni kwartał 2022 roku. Zanotowano rekordową liczbę subskrybentów premium

Spotify podsumowuje ostatni kwartał 2022 roku. Zanotowano rekordową liczbę subskrybentów premium

Spotify opublikowało raport finansowy za ostatni kwartał ubiegłego roku. Serwis ma się z czego cieszyć, ale w beczce miodu nie zabrakło solidnej łyżki dziegciu.

Tak dużego wzrostu użytkowników w czwartym kwartale roku Spotify nie notowało nigdy

Przede wszystkim powodem do radości jest fakt, że ubiegły rok Spotify zakończyło z 205 milionami płatnych subskrybentów. Jeśli chodzi o serwisy streamujące muzykę jest to rekord, bo żadna inna usługa nie przekroczyła jeszcze granicy 200 mln. Ogólna liczba aktywnych użytkowników na koniec 2022 roku wyniosła 489 mln, w III kwartale było ich 456 mln, co oznacza, że w IV kwartale przybyło serwisowi 33 mln aktywnych użytkowników – najwięcej w historii.

Czytaj też: Rusza program Plus Odkup. Zamień swojego iPhone’a na najnowszy model w promocyjnej cenie

Spotify podsumowuje ostatni kwartał 2022 roku. Zanotowano rekordową liczbę subskrybentów premium

Spotify jest zadowolone z wyników, bo wszystko poszło zgodnie z planem. Zaznaczono jednak, że o ile 2022 był rokiem inwestycji, to 2023 rok będzie czasem, w którym te inwestycje zwolnią. Serwis skupi się na przychodach, a nie na wydawaniu pieniędzy.

Czytaj też: Już wiemy, jakie nowości przyniesie ze sobą One UI 5.1

Spotify podsumowuje ostatni kwartał 2022 roku. Zanotowano rekordową liczbę subskrybentów premium

Całkowite przychody w 2022 r. wyniosły 3,2 mld euro, co oznacza wzrost o 18% rok do roku. 2,7 miliarda euro pochodziło natomiast z subskrypcji premium. Bardzo dochodowe okazały się podcasty, słychane przez użytkowników korzystających z wersji z reklamami, które przyniosły przychód w wysokości 449 euro w ostatnim kwartale. Firma przewiduje, że do końca I kwartału 2023 roku liczba płatnych subskrybentów osiągnie 207 mln, natomiast do 2030 roku ma ich być już miliard.