Reklama
aplikuj.pl

Strategia linkbuildingowa – 5 tipów od SEM House

strategia-linkbuildingowa-5-tipow-od-sem-house

Optymalizacja strony, dobry content i przemyślany link building to trzy filary strategii SEO, których skuteczność mogą potwierdzić nie tylko specjaliści, ale przede wszystkim konkretne studia przypadku (case studies). Ostatnia aktualizacja algorytmu Google przypomina jednak, że kluczem do sukcesu jest nieustanne monitorowanie osiąganych efektów, a także umiejętność szybkiego reagowania na zachodzące zmiany. Nie inaczej jest z link buildingiem – warto planować działania, biorąc pod uwagę zarówno specyfikę własnej branży, jak i zewnętrzną dynamikę.

Każda strategia linkbuildingowa, aby była efektywna, musi być dobrana indywidualnie do specjalizacji biznesu i pozycjonowanej strony internetowej. Jak zatem budować dobry profil linków w 2024 roku? Skąd pozyskiwać wartościowe linki, a jakich źródeł unikać? Łap 5 wskazówek od ekspertów SEM House i konsekwentnie wzmacniaj pozycję swojej witryny!

1. Stawiaj na jakość linków zwrotnych, a nie ich liczbę

Pozyskiwanie backlinków niektórym wciąż kojarzy się z Black Hat SEO, ale prawda jest taka, że nieuczciwe praktyki, które mogły nienaturalnie podbić widoczność strony w krótkim czasie, obecnie już nie działają, co więcej – mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego jeśli ktoś zgłasza się do Ciebie z propozycją zakupu całego pakietu linków zwrotnych w nader atrakcyjnej cenie, zachowaj ostrożność. Jednym z najistotniejszych celów link buildingu jest podnoszenie autorytetu Twojej witryny, dzięki czemu algorytmy Google będą chętniej promować ją użytkownikom w odpowiedzi na konkretne zapytania i intencje. Dlatego strony, które do Ciebie linkują, również muszą cieszyć się zaufaniem i mocną pozycją.

2. Używaj narzędzi i zawsze weryfikuj miejsca publikacji

Ten tip jest wprost powiązany z naszą pierwszą wskazówką – aby Twoja strategia linkbuildingowa przyniosła Ci wymierne korzyści, musisz przeprowadzić dokładną analizę i staranną selekcję stron, z których pozyskasz linki zwrotne. Jak to robić? Odpowiedzią są specjalistyczne narzędzia SEO. W SEM House stawiamy na data-driven link building – dobieramy portale do publikacji artykułów sponsorowanych na bazie wielu mierzalnych, obiektywnych parametrów z narzędzi takich jak Senuto, Ahrefs czy SEMrush. Badamy ruch organiczny w witrynie, stosunek linków wychodzących do przychodzących, widoczność w Google na słowa kluczowe powiązane z Twoją branżą. Dzięki takiej weryfikacji unikasz przepalania budżetu na bezwartościowe backlinki.

3. Wspieraj strategię linkbuildingową wartościowym contentem

Jednym z często popełnianych błędów jest przekonanie, że w link buildingu nie liczy się jakość dystrybuowanych treści – wystarczy, żeby sam link był mocny. Nic bardziej mylnego! Współczesne SEO to z jednej strony optymalizacja pod algorytmy wyszukiwarek, a z drugiej – budowanie wartości dla odbiorców. Wielu wydawców dobrych portali przykłada dużą wagę do merytoryki oraz stylu publikowanych u siebie artykułów sponsorowanych i może po prostu nie przyjąć zlecenia, jeśli dostarczony przez Ciebie content będzie odbiegał jakością od pozostałych treści na stronie. Słaba treść może też powodować problemy z indeksacją podstrony. Przede wszystkim natomiast interesujące, angażujące treści wspierają link building poprzez zwiększanie konwersji na stronie oraz budowanie eksperckiego wizerunku Twojej marki (co liczy się z perspektywy zarówno potencjalnych klientów, jak i Google). Więcej o tym, jak skutecznie łączyć dobre praktyki content marketingu i SEO, przeczytasz w naszym artykule: https://semhouse.com/pl/blog/seo/content-marketing-a-pozycjonowanie-strony.

4. Starannie dobieraj anchor teksty

Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć, by stworzyć dobrą strategię linkbuildingową, jest analiza słów kluczowych. Na tej podstawie dobiera się anchory, czyli kotwice, pod którymi znajdą się linki do pozycjonowanej strony. Jest to bardzo ważny element linkowania – dzięki anchor tekstom algorytmy wyszukiwarek lepiej rozpoznają kontekst i skuteczniej dopasują stronę docelową do konkretnych zapytań. Przy opracowywaniu strategii linkbuildingowej kluczowa jest jednak różnorodność – podkreśla Dominik Fajferek, Head of SEO w SEM House. Duży przyrost linków o jednakowym brzmieniu anchor tekstu (anchor cloudu), prowadzących do jednej podstrony grozi karą od Google. Nie ograniczaj się do anchorów exact i partial match, buduj zróżnicowany profil linków, który wygląda naturalnie i w dłuższej perspektywie ma po prostu lepszą skuteczność.

5. Regularnie monitoruj pozyskane backlinki

Zdobycie mocnego linka do Twojej strony to sukces, ale nie możesz spocząć na laurach. Link building jest procesem długoterminowym, który wymaga weryfikowania działań i uzyskanych efektów, a także zmian w strategii, jeśli te nie będą zadowalające. Z czasem ilość link juice, który płynie z danego hiperłącza, zmniejsza się wraz ze „spadaniem” podstrony niżej w strukturze linkującego serwisu. Może się jednak zdarzyć tak, że jakość tej witryny obniży się tak bardzo (bo np. zostanie ona przechwycona), że link na niej zamieszczony stanie się po prostu szkodliwy. Niekiedy backlinki bywają też usuwane przez właścicieli portali przed ustalonym w umowie terminem, dlatego warto to regularnie sprawdzać. Pamiętaj, że na szczęście nie musisz robić tego wszystkiego samodzielnie – doświadczeni eksperci z SEM House wesprą Twój biznes na każdym etapie planowania i realizacji strategii SEO.