WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Testy

Street Fighter V: Champion Edition – test kart graficznych

Street Fighter V: Champion Edition to najnowsza edycja gry, która zawiera wszystkie dotychczas wypuszczone dodatki. Jest więc teraz najlepszy moment na sprawdzenie wydajności kart graficznych w tym tytule.

Wymagania Street Fighter V: Champion Edition

Zacznijmy jednak jak zawsze od wymagań. Te minimalne prezentują się następująco:

  • Procesor: Intel Core i3-4160 3.6 GHz
  • RAM: 6 GB
  • Karta graficzna: GeForce GTX 480, GTX 570, GTX 670
  • System: Windows 7 64 bit

Rekomendowane są następujące:

  • Procesor: Intel Core i5-4690K / AMD FX-9370
  • RAM: 8 GB
  • Karta Graficzna: GeForce GTX 960 / Radeon R7 370
  • System: Windows 7/8/10 64 bit

Wymagania wcale więc nie są wygórowane. Nawet średniej klasy karty powinny zapewniać płynną rozgrywkę w rozdzielczości Full HD. Także w grę mogą pograć osoby mające system Windows 7. Ilość pamięci RAM wystarczy 6 GB, co również jak na aktualne czasy jest niską wartością.

W testach wykorzystałem benchmark opublikowany przez producenta. Umożliwia on dosyć dobre sprawdzenie wydajności sprzętu w grze. Benchmark ma jednak wbudowaną blokadę 60 FPS.

Jak znieść blokadę FPS w grze Street Fighter V: Champion Edition ?

Najpierw musicie znaleźć plik engine.ini znajdujący się pod tym adresem: C:\Users\nazwa_użytkownika\AppData\Local\StreetFighterV_Bench\ Saved\Config\WindowsNoEditor\

Tam musicie dodać cztery linijki tekstu:

[SystemSettings]
bSmoothFrameRate=False
bUseVSync=False
t.MaxFPS=500

Ale to nie koniec. W sterownikach również musicie wyłączyć VSync. W przypadku Nvidii jak to zrobić macie na screenie powyżej, natomiast w przypadku AMD nie byłem w stanie dodać ani gry do ustawień, ani wyłączyć synchronizacji pionowej. W związku z tymi problemami zdecydowałem, że grafiki nie znajdą się w zestawieniu – miałyby po prostu zawsze 60 FPS. Jeśli uda Wam się to obejść to dajcie znać – dodam wtedy grafiki od czerwonych do zestawienia.

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i7-8700K @ 4,9 GHz
Chłodzenie
Fractal Design Celsius S24
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
Asus ROG Strix Z390-E Gaming
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
Acer Predator XB271HU Abmiprz
Monitor
AOC G2868PQU

W grze wykorzystałem sterowniki Nvidia 442.59.

Testy

Zgodnie z oczekiwaniami nawet najsłabsza karta w zestawieniu wystarczy do uzyskania 60 FPS, nawet w rozdzielczości 2560 x 1440 px. Gra nie jest więc wymagająca i właściciele słabszych kart mogą spokojnie się z niej cieszyć przy maksymalnych detalach.

Jeśli chcecie grać w 144 Hz w Full HD to będzie Wam potrzebna grafika przynajmniej GTX 1660 – nie ma jej w zestawieniu, ale z pewnością ona wystarczy. W przypadku rozdzielczości 2560 x 1440 wystarczy karta RTX 2060.

Troszkę inaczej sprawa się ma w przypadku największej z testowanych rozdzielczości. Tutaj 60 FPS zapewnia dopiero RTX 2060, a 144 FPS nie uzyskała żadna z grafik. Wyniki nie są jednak złe – często zdarza się, że w rozdzielczości 3840 x 2160 px żadna z testowanych kart nie uzyskuje 60 FPS, tutaj jest całkowicie inaczej.

Podsumowanie

Street Fighter V: Champion Edition nie jest wymagającym tytułem dla kart graficznych. Nawet GTX 1650 wystarczy do grania w rozdzielczości 2560 x 1440 px ze średnią 60 FPS. Sytuacja zmienia się dopiero w największej rozdzielczości, gdzie do tej magicznej liczby wymagany jest RTX 2060. Jednakże w dalszym ciągu wyniki są znakomite – jedynie tak naprawdę GTX 1650 nie daje sobie już całkowicie rady. Gra sprawuje się więc bardzo dobrze na większości kart graficznych i bez obaw możecie włączać maksymalne detale w większości rozdzielczości.

Jak zawsze, jeśli macie jakieś pytania czy wątpliwości to zachęcam do dyskusji w komentarzach. Jeśli też wpadniecie na pomysł jak wyłączyć w sterownikach AMD synchronizację pionową to również prosiłbym Was o informacje.