„Kompaktowy SUV”, który jest tak naprawdę wariantem modelu Impreza w hatchback’u z większym prześwitem i trybem „X-Mode” będzie istnym rodzynkiem w kolekcji Subaru. Wszystko przez to, że Crosstrek Hybrid 2019 dostanie coś od Toyoty… choć nie mowa tutaj o jakimkolwiek elemencie ze sportowej Supry.

Tę całą tajemnicę zrzućmy od razu, bo jest znacznie mniej spektakularna, niż może się Wam wydawać. Praktyczna? A i owszem, ale marketingowej kampanii raczej Subaru nie uciągnie samym faktem, że Crosstrek Hybrid 2019 powstały we współpracy z Toyotą (podobnie jak Subaru BRZ i Toyota 86) będzie po prostu posiadał technologię hybrydową od tego japońskiego koncernu samochodowego. Warto również nadmienić, że w jego nazwie nie bez powodu zabrakło wzmianki o „plug-in”. Producent zdecydował się na przypięcie mu plakietki „plug-in hybrid”. Oznacza to po prostu to samo, czyli to, że obecne na pokładzie baterie dla silnika elektrycznego będą ładowane zarówno za pomocą silnika spalinowego (w czasie jazdy), jak i zewnętrznego źródła zasilania. I… to w sumie tyle w kwestii ciekawostek, które sprowadzą się po prostu do tego, że silnik elektryczny z podsystemem od Toyoty będzie mógł popracować nieco dłużej.

Jeśli idzie o same technikalia, to Crosstek Hybrid 2019 łączy w sobie 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy zaprzęgnięty do skrzyni (CVT) z hybrydowym systemem Toyoty czerpiącym energię z 8,8 kWh akumulatora. Całkowitą moc tego samochodu szacuje się na 148 koni mechanicznych i choć nie ujawniono przyśpieszenia do setki, to ta ma trwać o sekundę krócej od czasu standardowego Crosstreka. Hybryda będzie w stanie przejechać maksymalnie 27 kilometrów na elektrycznym silniki z prędkością do ~100 km/h. Nie jest to więc rewolucją względem propozycji konkurencji.

Pozostałymi elementami Crosstrek Hybrid 2019 jest napęd na cztery koła, 8-calowy system z ekranem dotykowym i systemem Apple CarPlay, Android Auto oraz funkcjami bezpieczeństwa EyeSight. Ten ostatni obejmuje m.in. awaryjne, automatyczne hamowanie, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, jego asystę, czy monitorowanie martwego pola i sygnalizacji świetlnej. Same ceny 2019 Subaru Crosstrek Hybrid rozpoczną  się od 35 970$, kiedy trafi do salonów jeszcze w tym roku.

Czytaj też: Lamborghini stworzyło unikalny samochód dla kogoś specjalnego

Źródło: Digitaltrends

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!