Reklama

Spójrzcie na wizję taniego supersamochodu od mistrza

Koenigsegg tani supersamochód, tani Koenigsegg, przystępny supersamochód, supersamochody Koenigsegg

Chociaż „tani supersamochód” brzmi jak „dobra mrożona pizza”, czy „powodujące koronawirusa anteny 5G”, to taki właśnie projekt ujawnił Koenigsegg.

Jasne, wielu z Was może powiedzieć, że tani supersamochód już od dawna jest na rynku i jest nim nic innego, jak Tesla Model S Performance i poniekąd również Porsche Taycan. Przynajmniej pod kątem samej wydajności, a jak wiecie – nie tylko ona gra dużą rolę w przypadku tego typu samochodów.

Tutaj właśnie wchodzi szwedzki Koenigsegg, który zasłynął produkcją super- i hipersamochodów. Zaprezentował bowiem trzyosobową koncepcję Raw, która łączy nadwozie z włókna węglowego z innowacyjnym trzycylindrowym silnikiem partnerskiej firmy Freevalve.

To sprawia, że Raw waży zaledwie 700 kilogramów, oferując jednocześnie moc 690, co bliża go do stosunku 1:1 w kwestii masy i mocy. Najwięcej odgrywa tutaj silnik Freevalve, który zadebiutował na początku tego roku w hybrydzie Gemera o mocy 1700 KM.

Czytaj też: Jak ten silnik wyciska 300 koni mechanicznych na litr i trzy cylindry?

Wewnątrz Raw ma taki sam układ trzech siedzeń jak McLaren Speedtail, z centralną pozycją kierowcy dla optymalnej kontroli i widoczności oraz siedzeniem pasażera z tyłu po obu stronach. Sam korpus jest znacznie bardziej kanciasty niż w poprzednich modelach Koenigsegga z retro-futurystycznym frontem, który obejmuje owijający się pasek świetlny.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News