Taycan Turbo S vs Taycan Turbo – różnice pomiędzy elektrycznymi Porsche

Taycan Turbo S, Taycan Turbo, elektryczne Porsche, Taycan vs Taycan

Solidne porównanie, długi materiał i ciekawy test w ramach bratobójczego porównania elektrycznych samochodów Porsche w praktyce.

Testy porównawcze pomiędzy modelem Taycan w topowej wersji Turbo S oraz Turbo sprowadzają się głównie do osiągów, więc nic dziwnego, że w grę wchodzi rozpędzanie się do różnych prędkości.

Poniżej widzimy wszystko to, co najważniejsze (jeśli nie chce się Wam oglądać materiału), a więc przyśpieszenie od zera do 96,5 km/h, do 160 km/h, od 100 do 200 km/h oraz czasy i prędkości pokonania kolejno 200 i 400 metrów.

Taycan Turbo S, Taycan Turbo, elektryczne Porsche, Taycan vs Taycan

Obecność wyników Modelu S Performance Tesli jest tylko dodatkiem i nie niezbyt dobrym, bo w obu Taycanach siedziały dwie osoby.

Taycan Turbo S może pochwalić się mocą 560 kW, dzięki której sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,8 sekundy, podczas gdy rozbujanie go do 96,5 km/h trwa zaledwie 2,6 sekundy. Co najważniejsze – nie są to osiągi, które można poczuć raz na kilkanaście minut przez przegrzanie się układu. Porsche już się o to postarało.

Elektryczny Taycan Turbo S ma większą moc i przyspiesza szybciej niż wersja Taycan Turbo, ale nie wszystkim będzie to na rękę, bo więcej wydajności równa się ze szybszym spadkiem mocy.

Przypomnijmy, że Taycan Turbo, samochód o wartości 153000 dolarów, otrzymał ocenę całkowitego zasięgu na poziomie zaledwie 323 km (201 mil), podczas gdy ocena spalania wynosiła 3,41 litra na sto kilometrów.

Wydajniejszy Taycan Turbo S w rankingu EPA może z kolei pochwalić się nieco niższym zasięgiem, bo na poziomie 192 mil, czyli 308,9 km. 4,5% spadek, czyli o całe 14,5 kilometrów, jest spowodowany po prostu wyższą wydajnością, której najwidoczniej nie wystarcza 93,4 kWh zestaw akumulatorów. Wydajność energetyczna na kilometr wynosi w tym przypadku 308 Wh/km.