Fajnie mieć kartę GeForce RTX, patrząc na to, jak związana z tymi kartami graficznymi technologia NVIDIA rozszerza się na coraz to więcej gier z wyższej półki. Dziś mamy dla Was ogłoszenie w tej kwestii dotyczące gier Doom Eternal oraz nadchodzącego Battlefield 2042.
Doom Eternal z DLSS i Ray-Tracingiem
NVIDIA spełniła swoje obietnice i wiele miesięcy po premierze gry Doom Eternal dostaliśmy okazję do powrotu. Teraz najnowsza gra ze Slayerem będzie wyglądać jeszcze lepiej i realistyczniej, łącząc w sobie technologie Ray-Tracingu w czasie rzeczywistym oraz DLSS. Ta pierwsza technologia pozwala grze generować lepsze odbicia, cienie i oświetlenie, wykorzystując do tego specjalne rdzenie RT na pokładzie GPU kart GeForce RTX, podczas gdy DLSS jest wytchnieniem dla płynności, którą zresztą Ray-Tracing skutecznie obniża, wymagając więcej od karty graficznej.
Czytaj też: Gniazdo Intel LGA1700 do kupienia w Chinach
Powyżej możecie podejrzeć porównanie jakości graficznej, a poniżej to, jak z włączonym Ray Tracingiem i DLSS prezentuje się wydajność w rozdzielczości 4K, 2K oraz Full HD. Wzrosty wydajności są więc ogromne, ale uczulam co do ustawienia trybu DLSS w poszczególnych testach, bo Performance w 4K zapewnia jeszcze większą płynność, niż nastawione na jakość obrazu Quality w pozostałych.
Doom Eternal doczekał się również ulepszeniu na Xbox Series X i Series S. Zmiany w kwestii wydajności podejrzycie na podsumowaniu powyżej. Warto też przypomnieć o trwającym konkursie, w którym możecie zostać wybrani przez NVIDIA do wydania 1399,99 euro, czyli 6330 zł na:
- Kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
- Kod Steam na Doom Eternal w wydaniu Deluxe Edition
- Podkładkę 40 x 90 cm z grafiką z dodatku Ancient Gods
- Ekskluzywną 82,55-milimetrową figurkę miniaturowego Slayera pokrytą tytanowym wykończeniem
- Ekskluzywną koszulkę Doom Eterlan
- Specjalny plecak inspirowany organizacją UAC
- Pluszową maskotkę Slayera
Czytaj też: Nowy akcelerator NVIDIA A100 z 80 GB HBM2e już na PCIe
Technologie NVIDIA w Battlefield 2042
Czekacie na nowego BFa? Jeśli macie GeForce RTX, to powinniście czekać jeszcze „bardziej”, jako że ogłoszono wsparcie zarówno DLSS i Reflex w Battlefield 2042. Ta pierwsza technologia została już opisana, więc pozostaje nam skupić się na tej drugiej, choć zanim do niej przejdziemy, to czy tylko mnie dziwi brak ogłoszenia Ray-Tracingu? Battlefield 1 był przecież pierwszą grą w historii, która wsparła tę technologię.
NVIDIA Reflex + Boost; 360 Hz; 300 FPS Dezaktywowana NVIDIA Reflex + Boost; 360 Hz; 300 FPS NVIDIA Reflex + Boost; 60 Hz; 60 FPS
Czytaj też: Firma Nothing ma ogromne ambicje. Słuchawki Ear 1 zaczną je ziszczać
Co do NVIDIA Reflex z kolei, najlepiej odesłać Was do naszego obszernego artykułu, w którym opisaliśmy tę technologię i sprawdziliśmy, udowadniając, że 60 FPS to przeżytek. Powyżej podrzucę Wam jednak wyniki jednego z testów, który wykazuje, jak bardzo wysokie FPSy i odświeżanie ekranu wpływa na opóźnienie, co dopełnia wsparcie Reflex.