Oglądanie prognozy pogody w TV? Phi! Przeżytek. Rzucenie okiem na jej internetowe wydanie? No, już lepiej. Ale takie sposoby na próbę przygotowania się do trudów nadchodzących godzin i kaprysów pogody są na tyle zwyczajne, że nasze zainteresowanie może przyciągnąć plakat Typified Weather, który zmienia kolor, informując domownika o pogodzie.
Ten stworzony przez australijski startup Typified już teraz został okrzyknięty mianem dzieła sztuki przez Oliviera Woodsa. Został wykonany z konwencjonalnego, bardzo grubego papieru, którego następnie oprawiono w dębową ramkę ze szklaną oprawą, dorzucając na tyle elektronikę odpowiadającą głównie za finalny efekt. Ten nie byłby jednak możliwy do osiągnięcia, gdyby nie zastosowanie „inteligentnego tuszu”, który reaguje na ciepło.
Dzięki temu twórcy mogli sprawić, że Typified Weather Poster „wyświetla” na sobie aktualną porę dnia i przypisany do niego jeden z trzech symboli (słońce, chmury i chmury deszczowe). Informacje co do tego, jak to wyświetlać, pobiera z domowego Wi-Fi przez cały dzień, a wspomniana płyta elektroniczna ukryta za papierem selektywnie podgrzewa jeden z tych symboli za każdym razem – powoduje to, że odpowiedni symbol wyróżnia się na tle białym, podczas gdy inne mieszają się w niebieskie tło.
Całość waży 1,6 kg, wymaga zasilania z sieci elektrycznej i może nie działać przy temperaturach przekraczających 29°C. Obecnie każdy chętny na to „dzieło sztuki” musi wyłożyć 137$ na Kickstarterze (cena detaliczna ma wynosić 179$), poczekać do lipca i przygotować się na opłatę w wysokości 7,5$ na coroczną „subskrypcje” na aktualizację pogody.
Czytaj też: Rozkładane ścianki w jachcie 48 Wallytender zapewniają jeszcze więcej miejsca na zabawę
Źródło: Kickstarter, New Atlas