Kolejny model GTX 1650 to Inno3D GeForce GTX 1650 Twin X2 OC. Karta ma tym razem dwa wentylatory oraz jest większa od wcześniej testowanej propozycji firmy ZOTAC. Czy oznacza to, że jest lepsza?

Konstrukcja i jakość wykonania

Karta wygląda przeciętnie, a puste wnętrza wentylatorów prezentują się wręcz dziwnie. Nie pomaga brak backplate’a czy plastikowe przedłużenie płytki drukowanej – w oszklonej obudowie budżetowa propozycja Inno3D raczej nie przyciągnie uwagi obserwatora. Karta jest też przeciętnej jakości. Wszystko jest wykonane dobrze, ale czuć ten plastik.

Karta graficzna ma wymiary 196 mm x 113 mm i zajmuje dwa sloty PCI. Za chłodzenie odpowiadają dwa 80 mm wentylatory, które oferują tryb półpasywny – karta jest bezgłośna przy niskich obciążeniach. Co ciekawe, nie jest wymagane dodatkowe zasilanie. Do dyspozycji użytkownika są dwa złącza DisplayPort 1.4 oraz pojedyncze złącze HDMI 2.0b.

Platforma testowa

Sterowniki:

  • RTX 2060, 2070, 2080 i 2080 Ti: Nvidia 417.71
  • GTX 1660 Ti, GTX 1060: Nvidia 419.17
  • GTX 1660: Nvidia 419.35
  • GTX 1650: Nvidia 430.39
  • AMD Vega 64: AMD Radeon Software Adrenalin 19.2.3

 

 

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080

Wyniki benchmarków i testów w grach

Podkręcanie

Overclocking – proste podkręcanie

Kartę podkręciłem przesuwając suwaki z napięciem, power limit oraz thermal limit do maksymalnych wartości w programie MSI Afterburner. Jak możecie zobaczyć, maksimum jakie udało się nam osiągnąć to 170 MHz na rdzeniu oraz 225 MHz na pamięciach (efektywnie 900 MHz). Przy wyższych wartościach były już problemy z grami. Przykładowe wyniki przy takich ustawieniach znajdziecie poniżej.

Temperatury, głośność, pobór mocy

Kultura pracy i pobór energii

Sumaryczna wydajność w grach

Podsumowanie

Wydajność Inno3D GeForce GTX 1650 Twin X2 OC jest bardzo podobna do testowanego wcześniej ZOTACa – nie ma tutaj zaskoczenia. Można spokojnie grać w nowe tytuły, ale jeśli chcecie mieć 60 fps przy Full HD to będziecie musieli zmienić detale na niższe. Możliwości podkręcania są całkiem niezłe – w prosty sposób można wyciągnąć bardzo przydatne dodatkowe fps-y. Karta chłodzona jest półpasywnie, co w praktyce oznacza, że jeśli nie gramy w gry, pracuje bezgłośnie. Pod obciążeniem natomiast jest ona już niestety głośna – może to przeszkadzać. Temperatury są w porządku, a pobór mocy jest dosyć niski – tak jak u wszystkich GTX 1650.

Czytaj też: Test ZOTAC GeForce GTX 1650 OC

Cena Inno3D GeForce GTX 1650 Twin X2 OC to około 750 zł. Podobniej jak w przypadku innych grafik z tym chipsetem, jest ona za wysoka w stosunku do możliwości i konkurentów ze stajni AMD. Nie pozwala mi to zarekomendować żadnego z GTX-ów 1650, a przynajmniej do czasu istotnej obniżki ich cen.

Sama konstrukcja firmy Inno3D nie jest zbyt udana. Karta jest plastikowa i nie wygląda najlepiej – brak backplate’a to główna jej wada. Gdy chodzi o OC, grafikę możemy podkręcić w podobnych stopniu do jednowentylatorowego ZOTACa GeForce GTX 1650 OC. Zauważalna jest przy tym głośna praca przy obciążeniach i wyższe temperatury pracy niż u konkurentów, a to nie świadczy dobrze o klasie zastosowanego chłodzenia.

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej