Volkswagen próbował ukryć swojego elektrycznego ID 4 w ostatnich testach, ale przebranie go za jakiegoś Opla i wrzucenie do konwoju z innymi VW tym razem nie przeszło (via Motor1).
ID 4 będzie wersją produkcyjną koncepcji I.D. Crozz z 2017 roku i będzie bazować na platformie MEB firmy z myślą o w pełni elektrycznych pojazdach. Kupujący będą mogli wybrać konfigurację jednosilnikową z napędem tylnym lub dwusilnikową konfigurację z napędem na wszystkie koła.
Wiemy, że maksymalny zasięg ID4 będzie wynosił aż 500 kilometrów w teście WLTP, ale oczywiście będzie zależny od wybranego pakietu akumulatorowego. Co ciekawe, po kilku miesiącach Volkswagen ma nawet w planach wypuszczenie wersji GTX modeli I.D. 4 zorientowanej na wydajność.
Czytaj też: Mustang Shelby GT500 już dostępny w Europie
Chociaż ID 4 powinien zadebiutować w tym roku, to dokładne ramy czasowe nie są znane, a pandemia COVID-19 wcale w tym nie pomaga. Sugestie dotyczą jednak premiery podczas Detroit Auto Show w czerwcu – o ile to odbędzie się zgodnie z planem.
Początkowo modele I.D. 4 będą pochodzić z fabryk Volkswagena w Europie i Chinach.