Crytek ma za sobą raczej burzliwe lata, w których to zwyczajnie podupadał, ale wygląda na to, że powoli powstaje z kryzysu. Obecnie pracuje z firmą Improbable i choć głównym celem tej współpracy jest stworzenie gry AAA korzystającej ze strumieniowania z chmury w czasie rzeczywistym, to projektowi przyświeca coś znacznie większego.

Crytek ma bowiem w planach swojego rodzaju połączenie silnika graficznego CRYENGINE z SpatialOS, czyli platformą Improbable umożliwiającą transmisje gier na urządzenia w czasie rzeczywistym. Pierwszym owocem tej synergii będzie nowy wysokobudżetowy tytuł, który będzie czymś w rodzaju pokazu nowego silnika do tworzenia gier. Czegoś w rodzaju „SpatialOS CRYENGINE”.

Według zespołu poczyniono już postępy w tym zakresie, a deweloper CRYENGINE Automaton stworzył własną integrację open-source z SpatialOS dla nadchodzącego 1000-osobowego tytułu walki o tytuł Mavericks: Proving Grounds. Samo oświadczenie Crytek brzmi następująco:

Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Improbable, ale chcemy, aby był to początek czegoś większego. Chcemy współpracować z innymi technologami, producentami narzędzi i programistami, aby stworzyć najlepsze w swojej klasie i stale ulepszające się środowisko pracy. Jeśli podzielasz naszą wizję, skontaktuj się z nami, abyśmy mogli razem zbudować lepszy wiek gier online i wirtualnych światów.

Crytek ujawni więcej szczegółów na temat swojej nowej gry w przyszłości.

Czytaj też: Crysis na Xbox One już dostępny

Źródło: DSOGaming

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!