Kilku założycieli ogromnych firm dostało wielomilionowe oferty ich sprzedaży. Człowiek zawsze staje przed dylematem- co zrobić? Tyle pieniędzy zapewniło by byt rodzinie nawet do kilku pokoleń, ale co jeśli ta decyzja uśmierci projekt?
Evan Spiegel odrzucił wielomiliardową ofertę sprzedaży Snapchat dla Facebooka. Groupon odrzucił 6 miliardową ofertę Google. Czasami to jest dobra decyzja, a jednak czasami okazuje się błędna. Wideo aplikacja Viddy została sprzedana za 100 tysięcy dolarów, a następnie straciła całą swoją wartość. Yahoo i Facebook chciały kupić Foursquare za 100 i 120 milionów dolarów, kiedy przyniósł on „tylko” 5 milionów dolarów zysku. Dennis Crowley z Foursquare, mówi:
Sprzedaż firmy to bardzo ciężka decyzja, bo musisz pomyśleć co jest najlepsze dla twojego projektu.
Jim Payne, CEO MoPub, stał właśnie przed taką decyzją. Odrzucił on trzy poważne oferty zanim sprzedał projekt firmie Twitter. Na szczęście okazało się to strzałem w dziesiątkę. Twitter zapłacił 350 milionów dolarów, a 36 spośród 100 pracowników MoPub stało się milionerami. Jim odchodząc z firmy powiedział, że to była jego najtrudniejsza decyzja w życiu. Pierwszą z ofert odrzucił, bo miał przeczucie, że jest za wcześnie na sprzedaż firmy. Zrobił to pomimo tego, że oznaczało by to zabezpieczenie finansowe na całe życie dla jego całej rodziny. Doświadczenie pozwoliło mu na przeprowadzenie idealnych rozmów i fantastycznej transakcji. Wynegocjował on nawet ograniczone prawa Twittera w stosunku do pracowników – część z nich, jeśli chciała, mogła pozostać w pracy bez obawy o zwolnienie. Wynik jego ryzykownych akcji zdecydowanie opłacił się.