W kwestii eBike producenci zaniedbali zwłaszcza segment rowerów towarowych, ale ostatnio zdaje się to zmieniać i po Big Easy od Surly kolejny gracz zawita na ten rynek. Nie będzie to jednak coś wielkiego, ponieważ Ultimate e-Cargo, czyli owoc współpracy Elian Cycles z Holandii i szwajcarskim producentem rowerów Obst & Gemüse powstanie w nakładzie wyłącznie 20 egzemplarzy po prawie 13100$ każdy.
Ultimate e-Cargo opiera się tak naprawdę na modelu Classic Cargo Tour firmy Elian. Ta zdecydowała się zapewne na współpracę z Obst & Gemüse, ponieważ ci posiadają rozwinięte zaplecze silników elektrycznych w piastach, twierdząc, że 95% sprzedawanych przez nich rowerów jest w nie wyposażanych, aby pomagać szwajcarskim rowerzystom z poruszaniem się po pochyłościach.
Tak więc, Ultimate e-Cargo zostanie wyposażony w silnik Maxon MX25 Boost ukryty w tylnej piaście, który oferuje wspomaganie rowerzysty do prędkości 25 km/h w Europie lub 33 km/h w Stanach Zjednoczonych. Współpracuje oczywiście z solidną baterią, którą tym razem jest Maxon BX o pojemności 500 Wh bateria zamocowana do rury podsiodłowej. Nie ujawniono jednak tego, na jak długą przejażdżkę pozwoli taki podsystem.
Kwestię osprzętu dopełnia zestaw przerzutek SRAM GX Eagle 1×12, ster, kierownica i sztyca Enve oraz tradycyjna podnóżka. Z tyłu znalazła się 27,5-calowa opona Schwalbe na obręczy obręcz DT Swiss, a z przodu 20-calowa Ryde Andra Rim z Schwalbe Shredda. Prześwit rzedu 45 mm pozwala z kolei na komfortową jazdę zarówno po drogach lub żwirze. A, no tak – chyba nie muszę wspominać o ewidentnie zarysowanym miejscu na bagaż na przodzie?
Czytaj też: Big Easy od Surly zelektryzuje rynek rowerów cargo
Źródło: New Atlas