Unikalne Bugatti Divo 'Lady Bug' prawie nie powstało

Unikalne Bugatti Divo 'Lady Bug', Unikalne Bugatti Divo, Bugatti Divo 'Lady Bug'

Pierwsze hipersamochody Bugatti Divo już dawno wyjechały z fabryk, ale dziś mamy okazję spojrzeć na unikalne Bugatti Divo 'Lady Bug', którego nadwozie zapadnie w pamięć każdemu.

Unikalne Bugatti Divo niczym biedronka

Jeden z klientów z USA postanowił, że jego unikalne Bugatti Divo będzie jeszcze bardziej unikalne przez swoje niestandardowe nadwozie, które ozdabia wzór geometryczny z efektem blaknięcia. Na początku Bugatti uważało nawet, że nie mogło zrealizować tego zamówienia, ale po półtora roku pracy wreszcie się udało.

Tak powstało Divo „Lady Bug”, które posiada na nadwoziu około 1600 rombów, czyli oficjalnie „kształtów diamentów”. Głównym kolorem jest niestandardowy odcień Customer Special Red, dla którego kontrastem pozostaje odcień Graphite.

Jak ten Divo powstał? Najpierw Bugatti pomalowało całe nadwozie na czerwono, a następnie nałożyło nie folię transferową i kształty diamentów, aby następnie wykończyć wszystko farbą Graphite. Ostatecznie każdy z diamentów został usunięty, odsłaniając ciekawy efekt. Firma kilkakrotnie testowała ten proces, zanim zrobiła to na samochodzie klienta.

Czym jest Bugatti Divo?

Stephan Winkelmann, prezes firmy, powiedział przy premierze tego modelu, że „Divo rozpoczyna nową erę w Bugatti – erę nowoczesnej konstrukcji nadwozi” określając go mianem arcydzieła motoryzacyjnego rzemiosła o szerokich możliwościach dostosowywania.

Ta nowa era umożliwiła Bugatti zmianę i dostosowanie technologii bazowej dla swojego nowego samochodu, dzięki czemu Divo, pomimo bazowania na Chironie, stało się odmiennym samochodem, który maksymalnie dobije do 380 km/h.

To ograniczenie nie jest przypadkowe, ponieważ Divo nie powstał z myślą o prędkości, a pokonywaniu zakrętów, co widać w inaczej zestrojonym zawieszeniu oraz innym elementom aerodynamicznym. Te znacznie zwiększają docisk do drogi, czego przykładem są przednie wloty na masce, które poprawiają przepływ powietrza, chłodząc jednocześnie hamulce, podczas gdy nowy spojler generuje większy docisk.

Tył Divo zdobi z kolei unikalny projekt tylnych świateł 3D, który obejmuje 44 podświetlane płetwy, tworzące wspólnie tylne światła, co stanowi oszałamiające uzupełnienie wąskich reflektorów LED z przodu. Kanał powietrzny NACA na dachu pomaga z kolei dostarczać powietrze do 8,0-litrowego silnika W16 z poczwórnym turbodoładowaniem, który wytwarza 1500 koni mechanicznych.

Bugatti planuje zbudować zaledwie 40 hipersamochodów Divo za co najmniej 5 milionów euro każdy. Te naturalnie zostały już sprzedane.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News