Reklama
aplikuj.pl

Unreal Engine 5.7 Preview udostępniony – Procedural Content Generation Framework trafia do produkcji

Unreal Engine 5.7 Preview udostępniony – Procedural Content Generation Framework trafia do produkcji

Epic Games udostępniło Unreal Engine 5.7 Preview, oferując deweloperom wczesny dostęp do nowych narzędzi oraz zmian w przepływach pracy.

Jedną z najważniejszych nowości w UE 5.7 jest Procedural Content Generation Framework (PCG), które osiągnęło status produkcyjny. W porównaniu do wersji 5.5 zapewnia niemal dwukrotnie wyższą wydajność, obsługę nadpisywania parametrów GPU, lepszą skalowalność oraz rozszerzone wsparcie multiplatformowe z FastGeo. Nowy tryb edytora PCG umożliwia m.in. rysowanie splajnów, tworzenie wolumenów czy malowanie, a grafy PCG mogą działać jako niezależne instancje.

Wersja 5.7 wprowadza także eksperymentalny Procedural Vegetation Editor. To wtyczka pozwalająca bezpośrednio w edytorze tworzyć i dostosowywać roślinność zgodną z Nanite – od kształtowania drzew, przez dopracowanie liści i gałęzi, aż po eksport gotowych modeli bez konieczności sięgania po zewnętrzne narzędzia. Towarzyszy temu Nanite Foliage w wersji eksperymentalnej, które łączy Assemblies, Skinning i Voxels, aby renderować gęstą roślinność z grywalną wydajnością.

Najważniejsze nowości Unreal Engine 5.7 Preview:

  • Procedural Content Generation (PCG) – status produkcyjny, niemal dwukrotnie szybsze działanie względem UE 5.5, tryb edytora z narzędziami spline/paint/volume.
  • Procedural Vegetation Editor (eksperymentalny) – tworzenie i eksportowanie roślinności Nanite-ready bezpośrednio w edytorze.
  • Nanite Foliage (eksperymentalne) – renderowanie szczegółowej roślinności przy płynności 60 fps na obecnym sprzęcie.
  • MegaLights (beta) – rozszerzone oświetlenie, m.in. dla światła kierunkowego, cząsteczek Niagara, włosów i materiałów przezroczystych.
  • Substrate Materials – system cieniowania warstwowego gotowy do produkcji (metal, skóra, tkanina, clear coat).
  • Animacja / rigging / szkielet – nowe zestawy selekcji, narzędzia constraint, edycja morfów, sculpting, kolizje fizyki i usprawnione edytowanie szkieletów.
  • MetaHuman – plugin dostępny na Linux/macOS, wsparcie skryptowe Python/Blueprint, wkrótce Live Link Face do animacji w czasie rzeczywistym.
  • Epic Developer Assistant (preview) – asystent AI w edytorze, widoczny interfejs, pełna funkcjonalność w finalnym wydaniu.
  • Optymalizacje – ulepszone ścieżki GPU, regulowana skala rozdzielczości i odświeżania, FastGeo dla multiplatformowego compute.

Epic ostrzega, że w wersji testowej mogą występować problemy z funkcją NVIDIA Smooth Motion powodującą migotanie ekranu.

Źródło: Unreal Engine