Reklama

W 2022 roku jeszcze więcej czasu spędzaliśmy na webinarach za pośrednictwem platformy ClickMeeting

Polska platforma do wideokonferencji ClickMeeting podzieliła się danymi, z których wynika, że średni czas spędzony na webinarach w tym roku był niemalże dwukrotnie dłuższy niż w roku ubiegłym. Dodatkowo poznaliśmy szczegóły dotyczące zarobków na takich wydarzeniach.

Jak wynika z badań, Polacy spędzają o 43% więcej czasu na webinarach niż rok temu. Średni czas trwania takiego wydarzenia to w 2022 roku 87 min, podczas gdy w zeszłym roku w Polsce na takie spotkania poświęcali 50 min. W przypadku innych krajów wyniki prezentują się następująco:

  •  Niemcy w 2021 roku na webinary średnio poświęcali 46 min, a w tym roku już 82 min,
  • Austriacy kolejno 43 i 83 min,
  • Szwajcarzy — odpowiednio 53 i 137 min.

Rośnie też ogólne zainteresowania webinarami, bo jak dowiadujemy się z danych  firmy SentiOne w 2022 roku w sieci pojawiło się 50 221 wzmianek związanych z hasłem “webinar”, a łączy ich zasięg to 44 mln. 

Widać więc, że taki rodzaj spotkań i wydarzeń online bardzo nam odpowiada, na co wskazuje właśnie wydłużenie czasu takich webinarów. Według danych ClickMeeting coraz więcej czasu spędzamy na spotkaniach online. W 2021 roku w Polsce średni czas wirtualnego połączenia wynosił 51 min, a w tym roku już 61 min.

Warto też wspomnieć, że rośnie także popularność webinarów płatnych, a w tym roku rekordowy zarobek na jednym takim wydarzeniu online w Polsce to 57 420 złotych. ClickMeeting widząc zwiększone zainteresowanie webinarami (w tym tymi płatnymi) przygotował obszerny poradnik “Promocja webinaru krok po kroku. Poradnik dla organizatora”. Osoby zainteresowane publikacją mogą ją znaleźć TUTAJ.