Reklama
aplikuj.pl

W jaki sposób Facebook wpływa na użytkowników?

Użytkownicy wiedzą, że media społecznościowe mogą uczynić ich szczurami laboratoryjnymi. Coraz więcej jest także świadomych, ponieważ słuchają krytyków, którzy odradzają nadmierne korzystanie z tego typu platform.

Badanie zatytułowane „The Welfare Effects of Social Media” przedstawia wyniki na podstawie 2 844 użytkowników Facebooka. Co by powiedzieli, jak by się czuli, co by zrobili, gdyby nie mogli korzystać z serwisu przez miesiąc? Wyniki w skrócie: ochotnicy zastąpili czas, jaki spędziliby na Facebooku, oglądając telewizję, spotykając się z rodziną i przyjaciółmi. Czytali mniej aktualnych wiadomości, a także mniej angażowali się pod względem politycznym. Po zakończeniu eksperymentu ograniczyli wyorzystanie Facebooka.

Facebook, który pozostaje największą serwisem społecznościowym, ma 2,3 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie. Nawet przy aferach pojawiły się wiadomości, że masy ludzi wcale nie rezygnują z Facebooka, przynajmniej zgodnie z wynikami firmy z czwartego kwartału.

W jaki sposób przebiegło opisywane badanie? Jego autorzy rekrutowali uczestników, korzystając z reklam na Facebooku. „Nasi uczestnicy są stosunkowo młodzi, dobrze wykształceni”. Eksperyment obejmował tylko osoby, które korzystały z Facebooka co najmniej przez 15 minut dziennie. 2 844 osoby wypełniły ankiety dotyczące takich kwestii, jak codzienne czynności i preferencje polityczne. Autorzy badania stwierdzili: „Nasze wyniki nie pozostawiają wątpliwości, że Facebook przynosi wiele korzyści swoim użytkownikom. Większość ludzi w naszym eksperymencie wycenia cztery tygodnie dostępu do serwisu na 100 dolarów a nawet więcej […]”.

Sami uczestnicy przyznali, że pozytywnie zaskoczyli się brakiem korzystania z Facebooka. Zauważali, że początkowo czuli się odcięci od świata, ale z czasem dało się przyzwyczaić do takiego stanu rzeczy.

[Źródło: techxplore.com]

Czytaj też: Facebook płaci użytkownikom za pełny dostęp do ich danych