Czasem walka w pojedynkę o zaistnienie na rynku może się nie udać, a dywersyfikacja strat zawsze jest w cenie. Zwłaszcza przy wsparciu państwa, a dokładnie Wielkiej Brytanii, której władze zachęciły firmę Triumph i Williams Advanced Engineering do dołączenia do stowarzyszenia z WMG oraz Integral Powertrain z myślą o rozwoju motocykli elektrycznych.
Czytaj też: Dziwaczny motocykl Appaloosa zawalczy o miano mistrza dla Indian Motorcycles
Wszystko to w ramach projektu Triumph TE-1, który będzie częściowo finansowanym przez rząd Wielkiej Brytanii dwuletnim wysiłkiem w nadziei na to, że sojusz czterech firm postawi lokalnych producentów na wysokości walki na rozwijającym się rynku motocykli elektrycznych. Obecne plany uwzględniają wysiłek ze strony każdej z firm i tak Triumph zajmie się częściami do prototypów oraz określeniem potrzeb co do elektrycznego układu napędowego, angażując się jednocześnie w projektowanie i integrację systemu hamowania regeneracyjnego oraz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Williams Advanced Engineering zaprojektuje, opracuje, wyprodukuje i zintegruje lekki akumulator, system zarządzania baterią i jednostkę sterującą pojazdu. Integral Powertrain stworzy elementy potrzebne do silnika, oddział WMG z Uniwersytetu w Warwick będzie koncentrować się na kwestiach komercjalizacji, modelowaniu i symulowaniu przyszłych potrzeb rynku, a Innovate, czyli agencja rządowa założona w celu promowania nauki i technologii, zapewni wsparcie rządowe i zajmie się zarządzaniem finansowania. Czas więc czekać, bo zdecydowanie nie jest to zabawa niewielkich podmiotów.
Czytaj też: Elektryczny motocykl Sora drugiej generacji od Lito nie zachwyca
Źródło: New Atlas