Owszem, próbowano już w przeszłości odtworzyć fragmenty światów na różnych silnikach graficznych, lecz bardzo rzadko z taką dbałością o detale. Artysta Jason B pracuje w tym momencie nad ambitnym projektem – ma zamiar, opierając się na dostępnych danych z Universum Star Treka, wiernie, do ostatniej śrubki odtworzyć serialowy statek kosmiczny USS Enterprise.

Nie jest to łatwa sprawa – mimo, że nie uświadczymy tu raczej fotorealizmu (wciąż jeszcze nie jesteśmy na tym „ostatnim” poziomie zaawansowania technologicznego), to nie da się nie dostrzec obłędnej wręcz dbałości o szczegóły – mostek, hangar lądowników i inne już ukończone lokacje robią wrażenie jakby zostały jedynie na chwilę opuszczone przez załogę, która zaraz powróci do swoich obowiązków (właściwie nie ma się co temu dziwić, skoro projekt oparty jest na Unreal Engine 4, oferującym naprawdę spore możliwości kreacyjne). Jason korzysta z każdej ilości oficjalnego, kanonicznego materiału jaka tylko jest dostępna – pozwala sobie na odrobinę artystycznej kreatywności tylko tam, gdzie nie jest to oficjalnie udokumentowane.

Jak na razie jest to tylko hobbystyczny projekt tworzony przez pasjonata, lecz Jason nie wyklucza w przyszłości czegoś więcej – nic przecież nie stoi na przeszkodzie by odwzorować stację kosmiczną Deep Space Nine, „zaludnić” na razie puste lokacje lub nawet dodać do tego jakąś mechanikę gry. Twórca zastanawia się właśnie nad rozpoczęciem kampanii crowdfundingowej, oczywiście pod warunkiem otrzymania odpowiednich pozwoleń od oficjalnego posiadacza praw autorskich do Star Treka – CBS, zwłaszcza jeśli miałby zamiar zarabiać na swoim projekcie. Póki co, pozostaje nam jedynie cieszyć się ciekawymi grafikami oraz filmikiem.

[źródło: engadget.com; grafika: enterprise3dproject.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!