Wtorkowy poranek zaczął się dla mnie fatalnie. Kiedyś na jednego z maili założyłem darmowe konto na Netflixie. Dzisiaj zobaczyłem, że ktoś się na nie włamał – mail oraz hasło zostały zmienione a z konta zeszła zapłata za największy pakiet. Jak w takim wypadku odzyskać pieniądze i konto?

Netflix posiada na swojej stronie dwie opcje kontaktu – czat albo telefon. Niestety polskie opcje są aktywne od 10 rano, a ja o 8 zorientowałem się o włamaniu. Zdecydowałem się więc na porozmawianie na angielskim czacie.

Osoba obsługująca mnie musiała mieć już sporo takich zgłoszeń, bowiem nie było problemów. Podałem jej maila, na jakiego jest założone konto i całość została zweryfikowana. Rzeczywiście tego samego dnia ktoś z innego kraju się zalogował i pozmieniał dane. W celu weryfikacji, że to moje konto musiałem podać konsultantowi pełen numer karty debetowej. Następnie konto zostało przywrócone na mojego maila i mogłem zresetować hasło. Także zostałem wszędzie wylogowany.

A co z pieniędzmi? Subskrypcja także została anulowana, a pieniądze mają wrócić na konto. Można więc tę sytuację szybko wyjaśnić na czacie – nie ma co zwlekać.

Your account has been cancelled and you will be receiving an email confirmation within the day. I will sign out your account to all of the devices and I will send you a password reset email, to avoid accidental restart of the account that may create a charge. Please be advised that Viewing history, ratings, recommendations and profiles will be saved for 10 months after cancellation. In case you want Netflix back again just simply click on the Restart Membership button from the cancellation email.

For the refund, it will be anytime between today until 30 business days the latest.

Samej karty debetowej czy kredytowej nie musicie zastrzegać. Na koncie Netflixa widoczne są tylko cztery końcowe cyfry, nie ma kodu CVV czy całego numeru karty. Wasze pieniądze są więc bezpieczne. Przy okazji skorzystajcie ze strony Haveibeenpwned. Zobaczycie tam, czy rzeczywiście wypada wszędzie pozmieniać hasło dla danego maila. W moim przypadku było aż 6 wycieków z hasłem i najpewniej z jednego z nich złodziej zdobył dane do konta.

Podsumowując – nie ma co panikować. Netflix zna takie sytuacji i spokojnie odzyskacie konto czy pieniądze. Wystarczy skontaktować się na czacie i potwierdzić dane.

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej